andra beställningen klar


Nu är jag äntligen klar med beställningen av raggsockor. Det är till en tjej som är hovslagare så tänkte att mönstret hästar och hästskor skulle passa.
image

Var dock första gången jag följde eget mönster och första gången jag stickade strumpor så första sockan tog sin lilla tid och jag fick göra om några gånger. Sen dök även denna beställning in emellan (beskrivningen är tagen från en engelsk sida purl bee)

image

Förslag på vad denna är värd?

den är till en bebis som var beräknad till idag. Usch jag tycker att det är så svårt att veta hur mycket jag ska ta betalt för grejerna.

Vad ska jag ta för sockorna? Jag är ju så nervös att dem inte ska passa eller sitta bra. Tog hästmönstret från en tröja, hästskon hitta jag på själv och sockorna följde jag olika beskrivningar för att få det att passa in till mönstrena. Det tog sin lilla tid.

image

Blev dem för stora nu?

om en vecka ska jag hålla stickgrupp som min fina vän Ann ordnat så det ska bli spännande 🙂
image

Kommentera

