livet från andra sidan


Vi tror det spökar här. Första gången var när vi kampade i vardagsrummet då hade vi Cassandras sängmobil som man måste skruva igång för att den ska funka. Jag hade precis lagt Cassandra i hennes säng efter att hon vaknat runt tre på natten, lägger mig sedan på madrassen och efter bara någon minut går den igång helt av sig själv.

Andra gången var i sovrummet när ingen av oss var där inne. Jag var ute i hallen och Peter bytte blöja på Cassandra. Det var även denna gång Cassandras sängmobil men det var inte den man skruvar igång utan den här har en knapp som man trycker igång.

Och nu sist var igår. Även då sängmobilen som satts igång. Peter var i köket med Cassandra och jag var i sovrummet och vek tvätt så plötsligt från ingen stans sattes den igång. Först spelade den en kort snutt, stängdes av och sattes på igen. Det finns en dosa till mobilen som vi trodde jag kommit åt med tvätten men den låg fint på sängen långt från tvätten så det var inget som kommit åt den.

Cassandra har en röd kudde som oftast ligger längst ner i sängen vid hennes fötter. En gång när vi kom in i sovrummet när Cassandra låg i sin säng hade hon plötsligt kudden i hennes famn som hon lekte med, inte en chans att hon kunde fått tag på den där kudden själv.

Är det pappa Stig som hälsar på och vill visa att han vakar över oss och speciellt över Cassandra, visa att han finns och att han träffar henne. Det kanske är honom hon pratar med när hon ligger i sängen och pratar för sig själv.

Eller är det moster Nicky som är och hälsar på. Cassandras mellannamn är efter henne och hon hade en stor betydande del i Peters liv så det kanske är hon som hälsar på.

Fast det känns som att det är pappa, kanske för att det händer just i min närvaro, precis då det är jag som märker det och inte Peter. Fast det kanske inte spelar någon roll. Jag önskar för min skull att det är pappa och för Peters skull att det är Nicky.

image

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Denice
    Mar 18, 2013 @ 21:42:00

    Ooooh vad scary! *hjälp* :S

    Svara

Kommentera

