nu får våren ta och komma


Nu har jag utökat från fyra timmar om dagen till sex, fram tills snön kommer då går Peter tillbaka till jobbet och jag blir mammaledig igen. Ska bli roligt att kunna börja hänga med Nina och Matheo igen, ta promenader och gå till öppna förskolan. Blir dessutom mycket mysigare till sommaren, då blir det picknick och utomhus bad.

image

image

image

Är det så här Cassandra kommer se ut med hår?

Idag hand vi familjedag på Skansen med farbror Mark och hans familj och så hakade Emmelis vän Anna med son Jake på. Jäera stress att komma iväg i tid bara så jag tog på mig helt fel skor och frös därför hela dagen. Trodde tårna skulle lossna mot slutet så det blev ett härligt fotbad så fort vi kom hem. 

image

image

Meningen var egentligen att vi skulle till Skansens akvarium men Skansen är ju så stort och allt tar längre tid med barn så det hanns inte med idag. Får bli nästa gång vi åker dit. Kanske Estelle med familj följer med.

Måste säga att jag är galet tacksam över alla kläder vi fått till Cassandra. Måste vara karma från allt illa vi råkat ut för under vår livstid. Vi måste ha sparat in runt 20.000 på alla kläder. Hon har skrämmande mer kläder än vad vi båda tillsammans någonsin ägt. Underbart! Fick även ett mess från familjen Rose att dem har mer kläder till oss.

Eftersom jag varit så duktig och jobbat en månad tycker kära maken att jag är värd en ny bil. Någon som har förslag på vilken bil? Jag är rätt sugen på en Volvo v50 men har inte hittat någon snygg. Denna gång vill jag även ha automat ist för manuell. Kommer bli tusen gånger härligare att köra.

Romantiska veckan har varit i farten också blommor på blommor, choklad på choklad och trisslott på trisslott ♥

Kommentera

