våffeldagen


Som varje morgon fick jag vakna med ett stort leende bredvid mig. Älskade Cassandra låg i sin säng och pratade för sig själv. Såg på mig och gav mig världens vackraste smile. Hon blir så exalterad att hon sträcker på hela kroppen och blir alldeles stel med armarna längst sidorna och skriker till av lycka. Min vackraste, det är så underbart att få vakna upp med henne varje morgon.
image

Jag flyttar över henne till sängen och där ligger vi och sidoammar och småsover, efter en timme eller två vaknar Cassandra och då ligger vi och kramas och pussas och bara njuter av varandra medan Peter ligger bredvid och sover. När han sedan vaknar tar han över så jag kan få sova lite innan det är dags att göra mig i ordning till jobbet.

Idag alltså, först råkade jag blinka till när jag skulle kladda på lite mascara så halva kinden blev alldeles svart, sen missar jag så klart munnen när jag ska dricka kaffe så mitt vita linne blir alldeles fläckigt, när jag byter till ett nytt vitt linne hade jag missat att torka bort kaffedropparna som fortfarande rann ner mellan nyckelbenen så även det andra linnet fick bruna kaffefläckar på sig. Sen när jag kommer till jobbet så spiller jag så klart ut kaffe över golvet det första jag gör. Humm kanske ett tecken på att jag inte ska dricka så jädra mycket kaffe varje dag. Sen jag fick den där superduperbra kaffelattemaskinen från Peter i födelsedagspresent dricker jag mer kaffe än någonsin. Så jäkla gott att göra sin egen latte hemma att jag dricker det som vatten.

Hoppas verkligen på att det blir gymma imorgon, för nu är jag grymt sugen att börja röra på fläsket!

Längtar så fasligt tills snön är borta så jag kan få vara hemma med mitt kräkmonster igen. Kan ni tänka er att hon redan är 6 månader på torsdag? Helt galet tycker jag, att det redan gått 6 månader sen hon kom till mitt liv. På onsdag blir det 6 månaders läkarkontroll och så ska vi göra med gröt.

Nu börjar ju tiden då hon ska börja äta mer mat och dra ner på mjölk, ska bli spännande att se hur allt kommer gå. Ska ta och laga massa portioner till henne som jag ska frysa in som vi sedan lätt kan ta med oss när vi drar ut på äventyr. Har för tillfället gjort potatis- med morot- och palsternackapuré som jag mixat med bröstmjölk. Ska göra med kyckling snart.

Notering

Kommentera

