första träffen


Första träffen med PT avklarat idag. Skulle ha en tjej som heter Helena men fram kom en kille namn Robin. Hade egentligen velat ha en tjej då jag fördomsfullt trodde att en tjej skulle ha större koll på vad man ska träna efter en graviditet. Vet inte hur bra hon Helena är men jag är väldigt glad att jag fick Robin för han var riktigt bra och hade full koll på vad som är bra och inte bra att träna. Ska få ett mail av honom med övningarna vi gick igenom som jag tänkte vara så fräck att lägga upp här. Ska träffa honom igen i mitten av maj och då ska jag kunna göra alla övningar ex antal gånger.

Som jag skrev förut har jag att med i en tävling. Målet är att kunna göra 250 squats alltså benböj direkt efter varandra. Nu är jag uppe i 110 vilket jag aldrig trodde jag skulle klara av. När jag började med 55 kändes det omöjligt så 250 känns som att jag kan klara av utan problem just nu. Så länge jag följer schemat och gör dem de dagar de skall göras.

Jag har blivit väldigt noga med maten nu också. Men jag hoppas jag inte är allt för noga så det går uppåt ist för neråt på vågen. Skippar mellanmål rädd för att kolhydratintaget går över gränsen jag följer på shape up. Ska prata med PT nästa gång så jag vet vad som är bäst att äta för den träning jag tränar.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Apr 23, 2013 @ 13:28:18

    Hur mycket gick du upp under din graviditet? Måste vart en hel del eftersom du tränar så hårt? Mellanmål är viktigt att äta om man tränar, och om man ska orka vara mamma också inte minst. När kommer din dotter börja på dagis? Själv tränar jag spinning 5 dagar i veckan, är väldigt skönt och man kan unna sig något gott på helgerna. Ha en härlig vecka!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 23, 2013 @ 21:45:18

      Tror jag gick upp runt 15kg min bm tyckte inte att det var nå viktigt att väga sig så kollade aldrig vad jag vägde. Hon börjar i oktober om hon får plats. Ska ta och ställa henne i kö på fler ställen.
      Shit fem dagar i veckan är inte dåligt 🙂
      Jag som är nöjd med två. Har inte kommit iväg till gymmet denna vecka. Så ska ta tag i det. Svårt att komma iväg bara nu när jag har både dotra och karln hemma :/

      Svara

Kommentera

