lååånghelg


Idag är sista dagen på jobbet idag sen går jag tillbaka på mammaledighet igen fram till oktober om Cassandra fått förskoleplats.

I lördags började hon även sova i eget rum. Kändes lite läskigt samtidigt som det kändes skönt att kunna prata och titta på tv utan att hon blir störd.

image

Peter vill dock helst att hon flyttar tillbaka till vårat rum så han kan titta på henne när hon sover men jag har lyckats övertala honom att inte göra det.

image

image

Intressant också hur barn får en att ändra vanor. Förut har jag varit väldigt lat och dålig på att laga mat men eftersom jag inte vill ge Cassandra barnmat på burk lagar jag mat varje dag nu. Något oväntat har även hänt mig. Tidigare har jag avskytt att gå på gymmet själv, fast nu tycker jag inte att det är något problem alls. Tvärtom tycker jag att det är rätt skönt att gymma själv nu. Nu när jag blir mammaledig kommer jag ta med Cassandra på minisats och även mammapass då man tränar med bebisen. Så nu är jag taggad. Idag blir även första träffen med min PT 😀

image

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Apr 19, 2013 @ 14:54:33

    Du kanske skulle ta med dig din man också,han ser ut at behöva komma i form han med… Gick du inte ner i vikt när du ammade? Det är bästa sättet att gå ner efter en graviditet, jag gick ner 20kg på några månader genom att amma när min dotter var bebis. Trevlig blogg du har, har följt dig ett tag men inte kunnat kommentera förens nu,sidan har bara hängt sig hela tiden.. //Malin Södergren

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 19, 2013 @ 18:37:34

      Hej. Vad roligt att få en kommentar från dig och att du gillar min blogg 🙂
      Amningen gick inte så bra för mig då hon rasade i vikt så kanske därför viktnedgången gick så dåligt för mig. Vägde mig inte i början så vet inte om jag gick ner något men isf var det inte mycket. Åt väldigt onyttigt första fyra månaderna så det gjorde inte saken bättre. Men det känns ljust nu 🙂 träffade PT idag så nu är jag än mer taggad. Haha Jo det skulle han behöva men han gillar tyvärr inget som har med träning att göra. Tips på att få honom att haka på?
      Trevlig helg 😀

      Svara

  2. Linn
    Apr 19, 2013 @ 10:57:56

    Vad du är duktig!! Har du vågat väga/mäta dig efter dina framsteg i träningen? 🙂

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 19, 2013 @ 11:46:55

      Vägde mig i söndags, slutade med att jag slängde mig gråtandes i sängen för att vågen var på plus och inte minus. Var riktig dålig under påsk med sötsaker så pi fick jag. Nu kör jag stenhårt. Hur går det för dig?

      Svara

      • Linn
        Apr 19, 2013 @ 14:24:35

        Jag vägde mig idag och hade gått ner ytterligare lite, så det går bra! Jag tränar inte speciellt bra nu tyvärr, har tappat suget helt. Men jag försöker ta mig ut på en ordentlig promenad varje dag. Tyvärr har det vart dåligt med det nu när vädret vart så tråkigt.. Vi är nog snart där vi vill vara 🙂

      • Klok utan Brillor
        Apr 19, 2013 @ 18:39:06

        Åh vad roligt att det går bra för dig 🙂
        Blir roligare med promenader nu när sommaren kommer. Så får vi promenera länge på Skansen sen 🙂
        Kram

Kommentera

