små saker att minnas


Finns det något sötare än en liten bebis som sitter och snurrar på fötterna bara så där helt utan anledning om de ens inser att de vickar och snurrar på dem. Jag tittar på min lilla trollunge, hon tittar på mig och ger mig ett strålande leende med lycka i ögonen och återgår sedan tillbaka på att stirra på sina händer som leker med varandra och mumlar koncentrerat.

image

Hon sitter så stadigt nu, helt själv sitter hon, oftast leker hon med sina fötter eller leker med hennes öron hon upptäckte för inte så länge sen. Så nyfiken på allt, ska klämma och suga på allt hon kommer åt. Det är spännande att se hennes mentala utveckling också, jag ser hur hon sitter och fingrar på allt, speciellt tvättlappar som finns kvar på vissa leksaker gillar hon att fingra på, jag kan se hur det jobbar i skallen på henne, hur hon reagerar på ljud och hennes namn.

image

Hon börjar lära sig att ta sig fram på olika sätt står på alla fyra, gungar fram och tillbaka, vrider sig åt sidan och snurrar runt i ring. Klappar händerna i stora rörelser, spänner kroppen och skriker allt hon kan. Sitter hon i mitt knä eller om hon ser mig i spegeln tittar hon upp mot mig och gosar in sig hon mig.

image

Hon vet vilken röst hon ska använda för att få uppmärksamhet, den gälla rösten.  Den luriga minen.

image

Men bäst är skrattet, det underbara glädjeskrattet med dem goa kinderna.

image

Att få följa med på en människas utveckling genom livet måste vara det häftigaste som finns ♥

image

Kommentera

