tummen upp


Stenhård träning med Nina idag, trots extrem träningsvärk i framsida lår från i måndags.

image

Promenerade 30 min x 2 till och från gymmet också så har varit extra hurtig idag.

image

Känns riktigt skönt att äntligen hittat någon att träna med på dagen. Båda lämnade in sin lille på minisats och sen körde vi järnet med stepintervall och fria vikter. Imorgon blir det promenad och på fredag förhoppningsvis gymmet igen. Söndag har vi bokat in spinning och på måndag har jag bokat step så det ser jag fram emot.

Vi har även satt upp ett mål. Tre veckor, noll godis och sött sen träna stenhårt. Idag tog jag mått och vägde mig så om en vecka ska jag kolla igen för att se om det blir någon skillnad.

Ställde mig som sagt på vågen idag och äntligen går det ner ist för upp!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Maj 23, 2013 @ 12:12:29

    Men har du tid att ta hand om ditt barn så mycket som du tränar/ska träna? Låter som att du lägger större vikt i bantning och träning en barnet… Man brukar säga att man ska gå ner det man gick upp inom ett år. Själv behövde jag inte träna alls första året,gick ner allt ändå. Måste ha vart amningen som gjorde det eller att jag hade fullt upp med dottern. nåja,du kanske vet vad du gör 🙂 När ska Cassie få ett syskon då? Har ni börjat planera för fler eller vill du kanske bara ha ett barn?

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Maj 26, 2013 @ 18:32:47

      Hej Hej, klart jag har tid till mitt barn. Att träna 1 timme varannan dag tycker jag inte är speciellt mycket, mitt fokus är att komma i form, känna mig hälsosam och få styrka och ork att leka och umgås med mitt barn. Vill inte om några år ha problem med ryggen och inte orka leka bara för att jag inte träna upp mig nu. Dessutom får Cassandra lära sig att leka med andra barn och träffa andra människor. Hon är en väldigt social bebis och älskar att prata med andra så jag tror inte det är annat än bra för henne att redan nu träna på att vara utan mamma och pappa ett tag. Lära sig att vara självständig. Jag ägnar mig hela dagarna åt att vara med mitt barn så jag kan inte påstå att jag inte har tid bara för att jag tränar då och då 🙂
      Bra för dig att du inte behövde träna första året och tappa allt ändå. Våra kroppar funkar olika, det som funka på dig funka tydligen inte på mig. Jag tycker om att träna så jag vill träna och känner hur bra jag mår av det. Mår jag bra mår hon bra och tvärt om.
      Vi har börjat prata om det 🙂
      Hur många barn har du?

      Svara

Kommentera

