favvisar


I lördags åkte vi till Enköping för att titta på matchen mellan Sverige och Polen i rugby som min mans bror spelar i. Polackerna var brutala och en i det svenska laget fick ena ögat utpekat så han kanske miste synen,blod, blod, blod. Ställningen var jämn men tillslut vann Sverige med 19-11. Sveriges största vinst på länge så det var en viktig match. Tur med vädret hade vi också det det började regna bara sekunder efter att matchen var slut. Cassandras två tänder där uppe har brutit ut så hon var inte den gladaste bebisen och behövde konstant uppmärksamhet.

Image

Söndagen hade Cassandra och min man pappa och dotterdag då min fina vän Ann bjöd ut mig på födelsedagsbrunch i det heta vädret. Stekte verkligen den dagen. Vi möttes upp i Hornstull och gick sedan över till Långholmen, satte oss på värdshuset och åt god mat, drack kaffe och pratade om allt. Riktigt mysigt var det och tiden verkligen bara flög iväg.

Image

Denna tjej trivs i vattnet precis som fisken

Dessvärre glömde jag att ta bilder, men Ann såg fantastiskt fin ut i hennes svarta långa klänning med matchande läderväska och skinnjacka.

Image

Cassandras nya sysselsättning som hon älskar mest av allt är att stå och titta ut på allt folk genom fönstret och försöka prata med dem.

Tänkte dra till gymmet igår men det regna så lusten försvann helt och jag fick huvudvärk ist. Så idag ska jag ta och städa massor i lägenheten medan Cassandra sover sin lilla tupplur och sen blir det iväg till gymmet för att köra stenhårt. Har inte bestämt mig om jag ska ta en snabb 30 min promenad dit och tillbaka eller om jag tar bilen. Beror nog lite på vädret, men en promenad hade ju inte suttit fel. Min man har börjat jobba 10-timmarsskift nu så han åker halv sju och kommer inte hem förrän halv sju på kvällen, så den lilla tid han är hemma spenderas väl med familjen.

Image

Nu är Cassandra i farten och river ner allt konstant. Är nog dags för en ordentlig upprensning nu.

Kommentera

