första spinningpasset


Hur gick det på spinningen idag tro?
Jag var ju lite nervös innan att jag inte skulle orka med passet på 55 min eftersom det var mitt första spinningpass någonsin, men det gick verkligen superbra. Han som höll i passet peppade på rätt sätt och var noga med att ge tid på hur långt det var kvar så jag kände att jag orkade pressa på de sista 11 sekunderna osv. Han sa att i slutet av passet skulle det kännas som om man behövde krypa där ifrån, då hade man tagit i rätt men för mig kändes det som om jag inte ens skulle kunna krypa utan rulla 😉

image

Det var helt enkelt ett grymt pass med underbar svett rinnandes från både panna och rygg. Kändes helt underbart att gå därifrån med energi i hela kroppen så detta kommer definitivt bli min nya söndagssyssla. Så kan jag öka motståndet för varje gång.

Känns mellan skinkorna att jag cyklat 😉

Jag har blivit spinningfrälst 🙂

Kosten känns även den rätt just nu. Jag blir mätt mycket fortare så äter oftare med mindre portioner.  Underbart!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ann
    Jun 17, 2013 @ 08:16:44

    Åh va härligt med spinningfrälsningen! Jag hävdar att spinning är en utav dem absolut mest effektiva träningsformerna, mycket fettförbrännande. Kombinera detta med ett bra core eller TRX pass så kommer du rasa i vikt och bygga snygga muskler 😉

    Svara

Kommentera

