en dag på stranden


Älskade tjejen alltid så glad.

image

Hon kämpar på nu med att gå. En fot i taget, max tre nu innan hon tappar balansen.  Men aldrig ger hon upp, hon ställer sig fort igen.

image

Nya dansmoves med händerna i luften och guppar med hela kroppen i rytm med musiken.

image

I torsdags var Denise och Victoria över på fikamöte.

image

Äntligen händer det, så många år Denise har planerat. I år blir det av, stort halloween event, torsdag till söndag för barn, tonåringar och vuxna. Så coola saker hon fått hit från Amerika, tror det kommer bli succé. Men vi behöver volontärer för att lyckas, så alla nu som älskar eller bara gillar halloween hojta om ni vill hjälpa till så får ni gratis inträde och andra förmåner. Detta kommer äga rum i slussen i en grym lokal. Kommer skriva mer om det senare.

Till fikat bjöd jag på både banankaka och nybakta scones med citron curd från Tasty Health men ist för blåbär i sconesen hade jag finriven morot vilket blev jättegott.

image

Träna innan dem kom hann jag också med.

image

Tränade hemma då Cassandra vaknade sent. När hon sovit sin förmiddagslur brukar vi vanligtvis åka till gymmet efter, men när hon vaknar sent tar hon inte sin lur förrän vi brukar vara på gymmet så därför passade jag på att träna hemma medan hon sov. Körde 30 min intervall på crosstrainern 4 min i vanligt tempo sedan 30 sek så fort jag bara kan sen 4 min ”vila” osv. Grymt jobbigt och effektivt, efter det körde jag lite mage Stephe och jag körde i onsdags, dumt nog ställde jag mig på armbågarna på vår matta i vardagsrummet, vilket resulterade i detta

image

på vardera armbåge. Kändes inte så skönt när svetten rann ner där. Skulle träna body pump idag men skippade det och körde intervall hemma ist. Imorgon ska jag masa mig iväg på spinning och måndag kväll pilates.

Idag åkte vi ut till Fisksätra för att grilla med kusin Ellie, uncle Mark och Emmeli, supermysigt vid vattnet.

image

På måndag ska jag försöka mig på soppdiet fyra veckor bara för att snabbt bli av med överflödigt fett, sedan ska jag fortsätta äta hälsosamt som jag gör nu.  För några år sedan gjorde jag soppdieten i nästan 7 veckor och gick ner 15 kg men jag ändrade aldrig matvanorna efter så jag gick snabbt upp en hel del. Nu har jag helt andra förutsättningar så jag ser framemot utmaningen.

Kommentera

