det flödar på


Det blev inte av någon soppdiet då både maken och en vän som är pt avrådde att göra det. Vilket är bra för det går neråt ändå. Ställde mig på vågen igår och har tappat ytterligare ett kilo så fem kilo totalt nu sen jag sluta äta kolhydrater och massa sött så det känns skönt.

image

Kan äntligen börja använda lite gamla kläder.  Den här kavajen sydde jag för några år sedan.  Den har blivit för tajt för att använda men nu börjar den sitta bättre. Bara lite för tajt över armarna en det ska vi gå att råda bot på.

image

Stickade även ett linne till mig själv då jag kände att jag behövde en paus från virkandet. Men idag kom det paket med garn så nu är pausen över.  Det jobbiga är bara att det blå garnet som tog slut kunde jag inte hitta så jag fick beställa en annan nyans vilket innebär att jag måste ta upp allt blått jag virkat och göra om så allt kommer ta längre tid.  Var ju dumt av mig att inte kolla hur mycket garn jag hade och räkna ut hur mycket jag kommer behöva. Går ju alltid åt mer garn än vad man tror.

Gjorde återigen en smaskig blomkålspizza här om dagen

image

Kommentera

