allt går så fort


I tisdags hade vi som sagt kalasmiddag för vännen Nicolina, haha så kalas hon blev. Riktigt trevlig kväll blev det. Jag hade gjort kyckling i ugn med rotgrönsaker serverat med brunsås och blomkål/zuzzchinimos. Blev riktigt nöjd med kycklingen som jag fyllde med torkade aprikoser och valnötter.

Image

Torsdagen gick jag och min finaste vän Ann på kalasmiddag och sedan kalasbio, middagen för hennes födelsedag från förra året som vi inte lyckats koordinera förrän detta år, och bio för födelsedagen i år. Ann är ju alltid så upptagen så det är svårt att få ihop en tid då båda kan. Det blev en komedi We’re the Millers. En väldigt rolig film, men kan ha varit för det roliga sällskapet 😉

Image

Ny vecka igen. Den här helgen gick alldeles för fort. I fredags tog vi det lugnt och hade familjemys.

Image

Lördagen tog vi bilen ner till Enköping för att kolla på rugby, Sverige mot något land. Kommer inte ihåg. Men Peters bror spelade i Svenska laget som dessvärre inte tog hem segern denna gång. Själv hann jag inte se så mycket av matchen då mesta delen av tiden gick åt av att springa och hålla koll på Cassandra som ville vara överallt. Gärna dit hon verkligen inte fick gå, som t.ex. ut på rugbyplan där alla stora starka killar sprang runt och tacklades. Men det gick ändå väldigt bra, hon gillar att gå fram till främmande människor och prata lite med dem, ibland står och bara och råstirrar, hahaha ser så bedårande sött ut.

Image

En kort vilopaus innan det var dags att flänga om kring igen.

Image

Ellenor hann komma förbi en sväng i lördags innan vi åkte också. Fullt ös har det varit med mycket besök. Alltid lika trevligt eftersom vi inte hinner umgås så mycket med våra upptagna liv.

Image

Söndagen kom Mark och Emmeli över på middag som Peter så snällt lagade ihop. Blev en väldigt lugnt och tidig kväll så vi gick och la oss runt 8 och bara mös med en film.

Har inte tränat på två hela veckor nu så idag tog jag med mig träningskläderna, för jag ska försöka hinna träna under lunchen har jag bestämt. Första försöket gör jag idag.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Okt 21, 2013 @ 13:49:29

    Vilka härliga dagar ni har haft 🙂 Du passar väldigt bra i lugg! Ang frågorna du hade i förra kommentarerna: Jag har flyttat till en ny lägenhet i Enköping och pluggar på distans. Har flyttat runt ganska mycket senaste året. Kommer du vara mammaledig något mer eller har tösen börjat på dagis helt nu? Kram Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Okt 21, 2013 @ 14:14:44

      Hej Anna 😄
      Tack, synd att den är lite för lång bara, får ta och klippa den snart.

      Haha jag som precis var i Enköping 😊
      Känner igen det där med att flytta runt. Känns som att det aldrig tar slut. Pluggar du något roligt? Nu har fisen börjat förskola och jag jobbar heltid. Känns rätt jobbigt att vara borta så mycket från henne och jag saknar henne megamycket.

      Vill att du ska veta att jag verkligen uppskattar att du kommenterar och skriver till mig 💖jag blir så himla glad.

      Åh jag vill veta mer om vem du är 😊 om du vill dela med dig? Du kan maila om du vill prata mer, bara att säga till.
      Kramar

      Svara

Kommentera

