äntligen helg


Så här mycket har jag nog aldrig längtat efter helgen. Det känns så himla tråkigt att samhället ska behöva vara så att man måste jobba 8 timmar om dagen för att få en hyfsad inkomst så man kan överleva.

Jag lämnar Cassandra på förskolan kl 7 på morgonen för att hinna komma till jobbet kl. 8 vilket är en tid jag måste vara på plats för. Peter slutar inte förrän 16 så hon blir hämtad 16.30. Det är långa dagar för en 1 åring. Jag kommer hem kl 17, lagar mat lite snabb, matar Cassandra, badar henne och sen är det dags att börja göra henne i ordning för nattning. Det är all tid jag får med henne under hela veckan. Nu är min chef så snäll att jag får gå hem tidigare på fredagar och jobba hemifrån så har jag iaf en dag kortare men att jag ändå kan få fullt betalt.

Det gäller verkligen att ta till vara på den lilla tid man får. Speciellt på helgerna, då gäller det att hitta på något roligt tillsammans och verkligen bara umgås och njuta av varandras sällskap och glädje.

Åh min lilla fis har ju börjat få hennes tuggtänder nu. En på vardera sida, så hon brukar vakna upp på natten och gallskrika av smärta, stackars liten.

2013-10-25 06.37.05

I torsdags hade vi även Stickis och Virkis och provade för första gången på att sticka och virka på café vilket jag tyckte gick jättebra och var jättemysigt. Det bästa var även att det var inne i stan så det tog inte så lång tid att åka hem. Vilket innebar att jag hann träffa Cassandra en sväng innan hon gick och la sig.

Jag fortsätter att sticka på min klänning Emma från drops.se

2013-10-24 07.23.06

och jag har ju upptäckt Stickpodden nu, vilket bara tog ett år. Fast det känns bra för då behöver jag inte vänta varje vecka på nästa avsnitt utan nu kan jag lyssna varje morgon på väg till jobbet när jag åker tunnelbana och sticker och på vägen hem från jobbet.

Jag har även klippt min lugg kortare, så nu kan jag äntligen se igen 🙂

2013-10-23 10.28.25

Tog en paus från datorn idag och gick ut i vackra härliga, soliga, vädret med Richie en sväng

2013-10-25 11.55.01

Nu är det inte långt kvar tills jag får åka och hämta min lilla underbara trollunge ❤

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 04, 2013 @ 18:50:17

    Åh vad skönt att ni är friska igen 🙂 Jag pluggar på KOMVUX just nu,måste höja betygen lite för att kunna plugga vidare sen. Min tanke är att bli veterinär så småningom,men det är en lång väg dit! Har inte riktigt bestämt stad jag vill plugga i heller… Det är svårt. Men räknar med att plugga minst 5-6 år till. Jag skulle också vilja ha en liten att mysa hela dagarna,men det får bli sen. Jag har inte ens kille så haha. Förstår att det måste vara svårt ekonomiskt,jg som just nu lever på CSN klarar mig knappt och då lever jag själv! Kan bara tänka mig vad barn och lägenhet i Sthlm kostar. Men du kan ju snart vara hemma igen om ni får en till sen,så du får försöka tänka på det när jobbet suger ;-P Det är så kul att jag hittat din blogg! Jag sökte lite på teckenspråks utbildningar och hittade hit. Haha din dotter är så söt! Tokfia att springa in i kranen,men det är väl lätt hänt som liten och nyfiken ;-P Kram Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 05, 2013 @ 11:20:01

      Spännande att jobba som veterinär 🙂 Har du några djur själv? Låter som ett roligt och varierande jobb med utmaningar. Oj 5-6 år, shitpompa! Men skönt att göra det nu så det är klart innan åldern sätter in 😉 Får jag fråga hur gammal du är?
      Vi ska ju flytta till en större lgh i jan och den kostar 11.000;- i mån sen tillkommer ju ström och allt annat på det. Så har inget annat väl än att jobba heltid just nu. Haha ja precis det är ju planen 😉
      Vart bor du någonstans?

      Åh, jaså, är du intresserad av teckenspråk? 🙂
      Hon är en riktig pärla den tjejen, nu börjar ju verkligen hennes personlighet komma fram och humor också för den delen 🙂
      Haha ja guh ja, en riktigt våghals är vad hon är. Hon ska klättra och upptäcka allt.

      Ta hand om dig. Längtar till nästa kommentar! Kram

      Svara

  2. Anna
    Okt 29, 2013 @ 14:37:55

    Hej! Ledsen att jag inte vart inne här på långe,haft fullt upp med tentor o dyl. Har tösen gjort illa sig på kinden? 😦 Förstår att det måste känna tuft att jobba heltid igen,du vill inte gå ner i tid då? Man har väl rätt att jobba mindre när man fått barn? Kul att du uppskattar mina frågvisa kommentarer,jag hade fel på min gamla dator så jag kunde inte skicka kommentarer till dig innan! Men nu är jag inne via mobilen 🙂 Hoppas ni blir friska från magsjukan snart. Måste vara hemskt! Kram Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Okt 30, 2013 @ 09:38:08

      Hej 🙂
      Hur går det med allt plugg? Hur många år ska du plugga? Hon sprang rakt in i kranen i badkaret när hon badade. Jag kan gå ner i tid. Problemet är bara att ekonomin räcker inte till då. Vi ska ju flytta till en större lägenhet snart och den hyran är väldigt hög. Svårt att få det att gå runt som det är :/
      Usch denna magsjuka är hemsk. Har inte kunnat äta på två dagar, fick i mig lite äggröra idag men mår fortfarande dåligt. Har gått ner 4.5 kg på bara två dagar. Tack och lov mår Cassandra bättre. Hon sov mestadelen av gårdagen och kräktes bara en gång. Diarrén verkar börja försvinna också 🙂
      Kram

      Svara

Kommentera

