besiktning


Whiho! Nästa torsdag ska vår lägenhet besiktas inför lägenhetsbytet vi ska göra med en granne i januari. Vill ha flytten överstökad så jag kan börja dona i hemmet på riktigt. För där kommer vi stanna minst 5 år iaf. Sen får vi se vart livet tar oss till och har att erbjuda. Drömmen är ju ändå att ha ett hus på landet inte allt för långt bort från Stockholm. Men jag skulle förmodligen behöva anlita trädgårdsmästare för att inte alla plantor och växter ska dö, haha.

Synd att jag är så dålig på att spara, måste bli bättre på det. Bara 1000 i månaden är ju iaf något 🙂

Längtar till jul, inte för julens skull utan för den långa ledigheten med min lilla tjej och underbara man. Julen kommer nog dessutom firas i min mans brors nyköpta hus som borde vara färdigrenoverad tills dess för annars vet jag inte vad. Helt sjukt hur lång tid denna renovering tagit, det skulle ha varit klart i juli men dem är fortfarande inte klara. Det är inte ens inflyttningsbart ännu. Det är skandal.

Vill att snön ska komma också så att Cassandra kan få leka i snön för första gången i sitt liv. Förra vintern var hon ju för liten för att förstå vad snö var och för att leka i den också för den delen.

wpid-IMG-20130504-WA0000.jpg

Hittar ingen ny bild så det fick bli en gammal bild på lilfisen som blivit så stor nu.

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 06, 2013 @ 08:53:56

    Spännande med ny lägenhet!! Skönt att nu vet att nu ska stanna ett tag i nästa också,det måste väl vara lite kämpigt att flytta med en lillplutt? och fyfasen vilken hög hyra! Men det är väl så om man bor i Sthlm 🙂 jag skulle vilja flytta dit men har inte alls råd nu. Ang dina frågor: Jag är 21 och bor i Enköping (staden Gud glömde) haha,det händer väl inte allt för mycket här om man säger så. Jg räknar väl med att vara 26-27 när jag är klar med studierna så vi får la se sen om jag blir djurdoktor eller inte 🙂 Jag är uppvuxen på gård med mycket hästar och hundar så jag är en riktig djurmänniska. Jag var lite inne på teckenspråk förut men insåg ganska snabbt att jag ville bli veterinär. Sen vill jag ha massa barn! Haha,men om 10 år minst 😉 Hur många knoddar har du tänkt att skaffa? Det är alltid så kul att läsa din blogg och att kommentera 🙂 Jag går in här så fort jag får möjlighet. Kramar Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 06, 2013 @ 09:31:41

      Jag riktigt längtar tills vi flyttat. Ska bli så skönt att kunna ha alla Cassandras leksaker i ett rum ist för i vardagsrummet. Känns alltid lika stökigt oavsett hur mycket man plockar och städar. Den här flytten blir inte så jobbig då det bara är på andra sidan gården så Cassandra får nog vara ute och leka i allt flyttstök.
      Det finns ju billiga boenden i Sthlm också 😉 Finns ju även speciella studentlägenheter. Har du börjat kolla runt på olika veterinärskolor ännu? Du har inte funderat något på att bli hovslagare då? Har en vän som jobbar med det, har eget företag och skulle vilja ha lärling. Tjänar ju bra med pengar också 😀
      Tycker det var ett bra val att du inte valde teckenspråk. Jätteroligt är det men det är svårt att få jobb och dåligt betalt. Teknologin tar ju även över så språket håller på att försvinna 😦
      Det är en svår fråga det här med barn. Jag har varit så säker på att jag velat ha minst 3 barn. Men det beror nog lite på. Bor vi kvar i lägenhet vill jag nog inte ha fler än 2, flyttar vi ut till hus skulle jag nog vilja ha fler. Fast kanske inte jättetätt inpå 😉

      Vad roligt, så glad jag blir 😀
      Säg till om det när något speciellt du vill att jag ska skriva om!
      Kram

      Svara

      • Anna
        Nov 06, 2013 @ 13:13:40

        Åh vad skönt att bara flytta över gården! Är det nya lägenheten som kommer kosta 11000 eller är det den ni bor i nu? Vem vet,jag kanske flyttar dit en vacker dag när jag pluggat klart. Jag vet inte vilken skola ännu,men vill hitta någon som inte ligger allt för långt från Enköping. Jag bor fortfarande hemma,har tänkt göra det tills jag pluggat klart,det är bäst så ekonomiskt,slipper man ta massa CSN lån osv. Apropå det, får du/fick du ut mycket i mammapenning när du var hemma med tösen? Jag har en kompis som jag pluggar med som ev är gravid,och hon är rädd att inte kunna plugga och ha barn samtidigt pga pengar.. Jag försöker övertala henne att det kommer lösa sig,men samtidigt har jag noll koll. Min pappa har jobbat som hovslagare och det vill jag inte bli :S Haha,det känns för enformigt. Jag vill helst bli jourveterinär som kan åka ut till gårdar och dyl. Men vi får se 🙂 Synd det där med teckenspråk! Jag var inne på det men tyckte det var så svårt att hitta utbildningar. Vart vill du bo om ni köper hus då? Enköping är inte sååå jättelångt från Sthlm 😉 Kram Anna 🙂

      • Klok utan Brillor
        Nov 06, 2013 @ 17:35:13

        Jätteskönt. Slipper vi hyra en flyttbil och hålla på. Precis den nya. Det är en 5a på 116 km2 vi är ju två så funkar. Hon som bor där nu är en ensamstående mamma med 3 barn så riktigt saftigt för henne.
        Du kanske hittar en skola nära sthlm 😉
        Näh men tycker det låter som en bra idé att bo hemma så länge du pluggar. Så länge du trivs och det känns bra. Jag flyttade hemifrån när jag var 16. Kände mig jättevuxen, men jag skulle aldrig låta Cassandra flytta så tidigt. Hur lång tid tar det till sthlm?
        Jag fick 80% av min lön. Jag hoppade av plugget och började jobba ist när jag blev gravid. Sen tog jag ut 7 dagar i veckan för att få ca 12 000 i mån. Men absolut kan man plugga och vara gravid/få barn när man pluggar. Visst pengarna är ju inte den samma. Har hon tagit CSN lån baseras mammapenningen på den. Är hon ensam eller har hon pappan till barnet, familj syr hjälpa? Hon kanske kan plugga på distans eller ta ett sabbatsår och återuppta studierna åter efter? Finns massor av möjligheter. Bäst är nog om hon pratar med lärarna och rektorn på skolan så kan dem säkert komma överrens om något.
        Låter jättemysigt med jourveterinär 😃
        Oj ingen aning. Inte för långt bort från sthlm och så ska det vara bra förbindelser hit 😄
        Kram

      • Anna
        Nov 06, 2013 @ 13:19:19

        Såg att jag registrerat fel mail i alla kommentarer jag skickat till dig hittills! Hoppas du inte mailat till den adressen 😛 Min mail är annapanna1237@gmail.com 🙂
        Kram

      • Klok utan Brillor
        Nov 06, 2013 @ 18:26:17

        Jag ser inte mailadresser utan trycker bara svara på kommentar. Vet inte om du sett alla svar då men de finns att läsa på bloggen under kommentarer 😃

Kommentera

