stickad klänning Emma


Nu ni kära läsare!

Är jag äntligen klar med min stickade klänning som jag stickat på typ hela sommaren till och från.

Det är ett mönster jag hittat på drops.se som heter Emma och är stickad med Drops garn Cotton light, rundsticka 4 och 3,5 i färgen ljus syren.

2013-11-06 06.33.39 2013-11-06 06.33.28

Jag blev jättenöjd, den sitter verkligen perfekt och jag tycker den blev riktigt snygg. Lätt värt att göra om alla fel jag gjorde tusen gånger om. Jag måste verkligen lära mig det där med att alltid läsa igenom hela mönstret först. För varje gång jag inte gör det stickar jag fel och upptäcker inte det förrän nästa moment vilket kan vara cm efter cm:ers stickande. Det värsta är ju när det är detta SAMTIDIGT i mönstret som står efter en lång beskrivning som man följer med det samma och sedan när man kommer till SAMTIDIGT skulle man ha gjort det flera cm innan. Hoppas det fastna i hjärnan denna gång för det är inte roligt att behöva göra om samma sak tusen gånger om.

Nu ska jag ta och börja spana in något nytt att sticka, det är ju alltid roligt att sticka till sig själv men samtidigt vill jag sticka lite till Cassandra också. Ska nog ta och börja med att försöka sticka flera projekt samtidigt. Sticka på en sak på tuben, en annan i sängen och en annan när jag kollar på serier. Jag har redan nu börjat på makens födelsedagspresent och sen måste jag göra en julklapp också så just nu är det väl dem jag får sätta prio på.

 

Wiho!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 06, 2013 @ 13:24:50

    GUD VAD SNYGG! Säg till när du börjar sticka och sälja,jag har stl M 😉 Haha. Nejmen seriöst så är du grymt duktig! Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 06, 2013 @ 18:28:18

      Jag tar lite beställningar till vänner och bekanta om du vill ha 😊
      Men det är dessvärre inte billigt då garn kostar en hel del och det tar tid att sticka 😔😕
      Kram

      Svara

Kommentera

