cassandradag


Idag hade jag och Cassandra en hel dag med varandra.

image

image

image

image

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 11, 2013 @ 13:24:52

    Var du tvungen att ta ut allt för att ni skulle ha råd? Har du någon sparad? Är det inte så att pappan också har frysta dagar har jag hört? Visserligen finns ingen pappa med i bilden för min kompis men då borde hon få hans dagar kanske? Tack för alla svar! Du är så gullig 🙂 Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 11, 2013 @ 13:42:45

      Det hade funkat om jag tagit ut färre dagar men det hade blivit så knapert och så hade jag behövt vridit och vänt på varenda krona vilket jag inte hade lust med. Denna gång tänker jag spara pengar innan så jag kan ta ut förre dagar. Kanske skaffa helgjobb varannan helg. Precis det är 60 dagar pappan måste ta ut. Resten kan han ge bort. Men om pappan inte är med i bilden överhuvudtaget och hon har ensam vårdnad är det andra regler som gäller. Hon kan även ansöka om bostadsbidrag. Bäst är att hon ringer försäkringskassan för hon behöver även skicka in gravidbevis som man får av BM plus inkomst.
      Bara roligt att hjälpa 🙂
      Kram

      Svara

  2. Anna
    Nov 08, 2013 @ 23:18:26

    Åh gullfian! Vad har ni gjort hela dagen? Tack för infon om mammapenning,jag har pratat med min kompis om det nu. Man vet ju så lite liksom. Hoppas ni haft en härlig mamma+dotterdag! Kram Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 09, 2013 @ 06:31:40

      Vi var bara hemma och tog det lugnt. Fortfarande halvkrasslig och lite febrig.
      Det är svårt det där med föräldrapenning. Kan vara svårt att veta hur mycket man ska ta ut osv beroende på hur mycket man behöver i månaden och hur länge man vill dra ut på det.
      Det blev en riktigt mysig dag ❤
      Tack Anna.
      Kram

      Svara

Kommentera

