helgstyr


image

Jag saknar Cassandra så mycket den här veckan så jag tog med hennes till jobbet i fredags
image

Roligare att sitta på eget säte än vagnen hela vägen.
image

image

Nu är vi på väg in mot staden för att säga farväl till en av killarna som flyttar tillbaka till New Zeeland med hans tjej och bebis.
image

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 19, 2013 @ 08:41:12

    Jaha oj! Ja då finns dom nog inte kvar att köpa iaf… Men det finns mycket fint på Ikea också,jag ska dit i helgen och spana efter svarta gardiner. Det är så praktiskt tycker jag,gör att rummet blir lite mörkare också. Ja tänk vad gulligt när hon kan ha flätor,vem är hon mest lik av er två? Jag tycker hon är så lik sin pappa på alla bilder! Hur firar ni jul? Är det skillnad när din man är från Australien? Kram A

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 19, 2013 @ 10:49:00

      Kan inte vara allt för svårt att hitta. Annars kan du alltid köpa tyg och sy 🙂 Tycker att det är så snygg med genomskinligt. I sovrummet har jag en vit gardin bakom den svarta så det inte blir allt för mörkt, och i vardagsrummet har jag vitt längst bak, havsgrön i mitten och sedan svart längst ut. Tycker det blev supersnyggt för med bara den havsgröna tycker jag färgen blev för stark. Alla tyckte hon var jättelig Peter i början men nu säger de att hon blir likare mig för var dag 🙂
      Vi kommer fira jul med Peters bror och hans familj. Får se om det blir hemma hos oss eller i deras nya hus. Beror lite på om renoveringen hinner bli klar tills dess. Vi firar julen både den 24:e och den 25:e då man firar den 25:e i Australien, så vi har först en svensk jul och sedan en australiensk. Sedan firar vi även med vänner och deras vänner som inte har någon att fira med, så det är olika personer varje jul.
      Hur firar du jul?
      Kram

      Svara

      • Anna
        Nov 19, 2013 @ 15:56:09

        Jaha så ni firar jul i flera dagar? Låter mysigt! Vart ligger deras hus? också i sthlm? Vi firar nog jul som alla andra tror jag,massa släkt kommer hem till våran gård sen har vi som tradition att åka häst med vagn och lämna paket till närmsta grannarna på juldagen,det är mysigt bara det inte regnar.. Bäst är det när snön ligger vit och vinden inte blåser. Jag älskar verkligen julen, har redan köpt nästan alla julklappar. Har du köpt några ännu? Antar att Cassie kommer få massor? 😉 Förresten,vad jobbar du med? Jag har försökt att leta längre bak i bloggen men jag hittar inget 😦 Ditt jobb verkar så soft! Kram

      • Klok utan Brillor
        Nov 19, 2013 @ 16:27:49

        Två dagar iaf. Precis, ute i Nacka området så inte mitt i sthlm men inte utanför Stockholms län. Men guh, som alla andra tror jag inte. Låter som en drömjul med häst och släde. Mysigt att lämna presenter till grannarna ❤
        Skulle också vilja ha det så där. Eller hur, håller med. Jag vill ha snö på vintern. Det som är lite tråkigt i Stockholm. Blir sällan riktig snö utan mest slask pga trafiken. Jag har faktiskt bara köpt en julklapp än så länge till Cassandra. Vet inte riktigt ännu vad peter ska få. Cassandra kommer nog inte få så många så hon fortfarande är så pass liten att hon inte förstår vad det är. Sen får hon presenter lite då och då iaf 😉
        Jag jobbar som kontorsassistent och lite ekonomiassistent på ett litet företag som heter Svenska Resenätverket. Jobbar med olika hemsidor, t.ex. Flygresor.se
        Det är ett väldigt mysigt och trevligt kontor mitt i sthlm 🙂
        Kram

  2. Anna
    Nov 18, 2013 @ 22:00:24

    Det är såå snyggt med svarta gardiner tycker jag! Vart har du köpt dom på bilden? Det vore kul om du la ut lite bilder på erat hem,jag är så nyfiken och du skriver så mycket om det 🙂 Sen behöver jag inspiration inför framtiden och när jag ska flytta 😉 haha älskar Cassies tofs! Såå söt! Kramar

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 19, 2013 @ 04:59:18

      Oj det var en bra fråga. Har haft dem i snart 5 år. Men jag tror nog jag köpte dem från ett billigt ställe som heter Dollar Store uppe i Jämtland. Just nu är det så stökigt med Cassandras alla leksaker som hon sprider ut hela tiden. Det är svårt att få tid till att städa under veckodagarna då jag kommer hem så sent. Men det finns lite bilder på lägenheten längre bak i bloggen 🙂
      Längtar tills jag kan göra flätor på lilltjejen.
      Kram

      Svara

    • Anna
      Nov 19, 2013 @ 18:04:46

      Jag hittade inte vart man svarar på det du skrev innan 😛 Jo det är ganska mysigt att fira jul på gården,men ibland känns det även som ett fängelse där ute då vägarna lätt snöar igen och man vill ta sig in till stan. Vi brukar lämna korgar med lite goda matsaker som julklappar,när vi va små brukade dom även få saker vi har gjort. På landet är det mycket grannsämja haha. Ditt jobb låter verkligen mysigt,tänk att få jobba mitt i Sthlm C! Måste vara farligt för plånboken? 😉 Jag funderade på att plugga till ekonomiassistent förut faktiskt,innan jag bestämde mig för veterinär. Har din man vart pappaledig något? Tänkte på dom där 60 dagarna du berättade om 🙂 Kram

      Svara

      • Klok utan Brillor
        Nov 19, 2013 @ 18:25:51

        Vet hur det är. Är också uppväxt på landet fast uppe i södra norrland på en liten bondgård. Det måste väl uppskattas? Tänk om man gav julklappar till grannarna här. Haha här hälsar man knappt :/
        Faktiskt inte. Hinner inte shoppa. Börjar 8 så inget är uppe då. Sen är det snabb lunch och raka vägen hem till lillen. Sen är inte jag någon stor shoppare heller. Handlar kläder kanske två gånger om året och då är det bara något enstaka plagg. Åh jaså, jag funderar på att plugga lite ekonomi eller något på distans 🙂
        Han var hemma 30 dagar själv medan jag hoppade in på jobbet och sen var vi hemma tillsammans 30 dagar 🙂
        Kram

Kommentera

