myskväll


Då var det redan torsdag. En dag till och sen är det HELG! Wihooo så jag längtar efter helgerna. Fick knappt se Cassandra igår. Endast på morgonen när jag lämnade henne till förskolan.

För efter jobbet hade vi Stickis och Virkis träff på ett café inne i staden. Åhh det är så roligt att se att min vän börjar få mage nu. Blir så glad när vänner och folk blir gravid. Det är ju en sådan underbar grej och det är ju inte självklart att alla kan få barn. Därför är varje graviditet en lycka och under.

Tillbaka till Stickis och Virkis, denna träff satt vi på ett café som heter Kungstornet som ligger på Kungsgatan mitt i staden. Mysigt litet ställe och perfekt för att sticka och virka. Men maten var inte den bästa och det var väldigt dyrt där. Jag åt en fisksoppa då fisken dessvärre var totalt överkokt så den var som gummi. Fikat var supergott men ack så dyrt, 55 spänn för en liten tårtbit, men värsta skandalen var ju ändå en kopp påsté för 30 riksdaler.

Jag och Ann stannade kvar längst, vilket var megamysigt då vi sällan hinner träffas. Nästa träff blir den 11:e och då ska vi vara hemma hos en av tjejerna som ska göra julmys och bjuda på glögg 🙂 Älskar glögg, så himla gott, men jag gillar inte den med alkohol utan det måste vara den alkoholfria.

Nu är jag klar med mannens mössa så nu ska den bara blockas och torkas.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 23, 2013 @ 18:53:26

    Jaha ok. Ja sötsaker kan vara svårt att låta bli,men nu är det snart jul och då mumsar man i sig ganska mycket. Jag brukar dock ha problem fast åt andra hållet,jag går inte upp i vikt utan är smal som en sticka och det är inte heller så kul… Alla kläder sitter pösigt och jag skulle gärna ha mer former. men men,så är livet. Åh vad kul att din familj ska ha fler barn, är det något av dina syskon som ska ha? Alltid kul med kusiner 🙂 Pappan till barnet bor inte i Sverige utan dom träffades i somras när hon var barnflicka i USA,han vet inget då hon inte kunnat berätta det för honom. Han var väl ett ”one night stand” kan man säga. Hon skulle gärna vilja få tag på honom men dom bytte aldrig nummer och hon vet bara hans förnamn. Kanske lite oansvarigt men ibland blir livet inte som man har tänkt sig. Men ett barn och en graviditet är som du skriver ett mirakel så hon vill ändå behålla barnet. Hon kommer bli världens bästa mamma. Kan inte du berätta lite om din familj här i bloggen? Vore så kul att få veta lite mer 🙂 Om det inte är känsligt såklart. Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 23, 2013 @ 19:28:28

      En vän till mig hade samma problem. Åt och åt men kunde inte gå upp i vikt och hon avskydde att vara så smal. Tror hon tar någon medicin för nu har hon gått upp lite.
      Det är min brorsdotter som ska få sitt andra barn. Min familj är rätt så komplicerad och ett helt annat kapitel. Kanske skriver jag något om dem i framtiden.
      Sommarflörtar har vi nog nästan alla varit med om 😉
      Jag tycker att det är ett väldigt modigt beslut in vän tagit att behålla barnet. Det är ett stort och svårt beslut att ta och någon som finns med i resten av sitt liv. Det kommer vara tufft och jobbigt. Speciellt de 3 första veckorna då kommer hon behöva som mest hjälp. En stor eloge till din vän som vågar 🙂 ska hon kolla könet? Måste kännas spännande för dig att få följa med hennes graviditet 🙂
      Du måste hålla mig uppdaterad om hur det går för henne 🙂
      Har du instagram btw? Vore roligt att se hur du ser ut 🙂
      Kram

      Svara

  2. Anna
    Nov 22, 2013 @ 20:32:51

    Åh vad mysigt stickis och virkis låter! Trist det där med maten… Vilken typ av tårta var det? Tycker att nästan alla caféer i Sthlm är svindyra…! Mysigt med gravida vänner också,har kompisen haft svårt att bli gravid? Min vän som jag pluggar med har bestämt sig och ska ha bebbe i Juni! Det känns så spännande att stå på sidan av men ändå få vara med så mycket. Hon har ingen pappa med i bilden så vi nära vänner blir som bebisens ”pappor”. Barn är verkligen mirakel! Vet du om det blir något syskon till Cassie ännu? 😉 Jag håller tummarna för det iallafall. Hoppas du får en mysig helg och massa tid med lilltjejen! Kramar Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 22, 2013 @ 21:32:51

      Det var någon sorts krämtårta toppat med jordgubbar. Men nu måste jag verkligen skärpa mig med sötsaker för nu stiger jag i vikt och har börjat få halsbränna, misskött mig så mycket när jag har lite att göra på jobbet :/
      Nästan alla är gravida nu. Vänner, bekanta och familj, första och andra barnet.
      Ska hon berätta för pappan att hon behåller det? Verkligen och att vara gravid är mirakel. Finns tyvärr så många som inte kan få 😥
      Vi får se längre fram 🙂 I’ll let you know 🙂
      Tack, ska se till att mysa mycket. Hoppas du får en trevlig helg med 🙂
      Kram

      Svara

Kommentera

