unna lite, pussa lite, krama lite


Just nu känns det som att livet står lite stilla. Samma sak dag ut dag in. Kliva upp kvart i 6, göra sig själv i ordning och sen Cassandra, iväg till förskolan, skynda till jobbet. Jobba, skynda hem från jobbet, laga mat, bada Cassandra, städa undan efter Cassandra, göra i ordning inför läggning, leka, natta. Sen är jag själv så trött så det blir bums i sängs. Slapptittar lite på tv eller en film men somnar innan 20. Hahaha vuxenlivet alltså 😉

Så håller det på dag efter dag efter, dag tills helgen kommer. Då ska det orkas städa, leka och umgås, träffa vänner och familj.

Igår fick jag lön så jag unnade mig ett par nya skor då mina gamla började gå sönder och var kalla.

2013-11-26 07.56.31

Hittade dessa läckerbitar på skopunkten i butiken för 499:- supersköna är dem.

I helgen stickade jag även ett par vantar till mig själv som jag bara ska fodra nu så ringen inte fastnar och så att de blir varma och sköna.

2013-11-26 15.41.11

Den första vanten blev dock så klart tightare än den andra, men hoppas att det inte känns lika mycket när jag fodrat dem. Ska testa att blocka den som är större för att se om den krymper. Jag stickade även en mössa till Peter men självklart blev den för stor så jag gav den till hans bror ist och stickar nu på en ny mössa.

Nu är det inte långt kvar tills jag får åka hem och pussa och kramas med min lilla tjej. Hon är ju så himla kram – och pussgo nu för tiden. Och alltid efter att man fått en puss klappar hon händerna. Ber jag om en kram lägger hon hennes huvud på min ena axel. Åhh mitt hjärta smälter av att bara tänka på henne. Ska försöka filma någon gång och lägga upp så ni får se.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Nov 26, 2013 @ 18:02:32

    Oj oj låter som att du har det stressigt om dagarna stackare 😦 Kan inte din man hjälpa dig med städningen? Eller gör han redan det kanske? Snygga skor! Härligt att få unna sig själv när lönen kommer 🙂 Kramar Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 27, 2013 @ 06:14:00

      Mest på morgonen och efter jobbet det är stressigt. Under själva jobbet är det oftast rätt lugnt. Men nu har vi börjat komma i ordning på morgonen fortare så är inte lika stressigt längre 🙂
      I morse gick vi hemifrån så pass tidigt att Cassandra fick tid att strosa omkring en stund och ändå kom vi till FS tidigare än vanligt 🙂
      Fick en slängpuss från henne när jag lämnade henne idag 😀
      Ja lite måste man få unna sig. Speciellt om de gamla skorna börja gå sönder 😉
      kram

      Svara

    • Klok utan Brillor
      Nov 27, 2013 @ 06:16:55

      Jo, han hjälper att städa i köket och sovrummet. Men han har nog aldrig dammsugat och moppat golvet.
      Kram

      Svara

      • Anna
        Nov 29, 2013 @ 18:50:59

        Jaha ok. Mitt ex gillade inte heller att städa,vissa killar är väl bara sånna. Kul att ni fick mer tid du och cassie 🙂 Hoppas ni får en härlig helg! Kram

      • Klok utan Brillor
        Dec 01, 2013 @ 17:08:34

        Både jag och ha är dock rätt dåliga på att grovstäda, vi kör med på ytlighetsstädning 😉
        Detsamma Anna 🙂
        Kram

Kommentera

