ahh blodpropp???


Igår hade jag som sagt tid för att göra ultraljud på benet så jag har en knöl som gör ont. Jag hade tid kl 15, kom dit 20 i, satt och väntade och väntade. Kl blev kvart över tre men ändå inget upprop. Suck så typiskt, medan jag satt och väntade kom en kvinna tillbaka från undersökningen satte sig ner bredvid mig och ringde ett samtal.

Hallå! Jag sitter här och väntar på att bli undersökt och denna kvinna sitter och skrämmer upp mig. Hon pratade inte tyst heller utan snarare skrek ut det i telefonen. Det var inte heller ett samtal jag fick stå ut med utan två.

Jon berättar om att hon har en blodpropp i handen som är 2 cm djup och 3 cm bred. Om vilken otroligt tur hon har att den inte börjat vandra till hjärtat eller hjärnan. Den som utförde ultraljudet hade aldrig sett något liknande och hon tackade personen hon pratade med på telefon så mycket som hade övertalat henne att kolla upp armen.

Detta gjorde så klart att jag blev nervös över att jag också hade fått en blodpropp. Hon gick direkt efter samtalet och lämnade mig där i min väntan att få veta vad som orsaka bulan på benet. Tiden gick, 35 minuter innan tjejen från receptionen kom för att hämta mig och göra in mig till undersökningsrummet. Där fick jag vänta ytterligare 5 minuter.

Var ju tur för han som undersökte mig att han var väldigt trevligt och fick upp mitt humör igen efter den långa väntan.
Tack och lov var det ingen blodpropp jag har utan en svullnad i fettet som är helt ofarligt. Han hade aldrig sett något sånt så han visste inte hur jag skulle behandla det utan får helt enkelt vänta och se om det försvinner med tiden annars får jag väl gå tillbaka till vårdcentralen och se vad dem kan göra. Har fått en kräm som man smörjer på proppar, blåmärken osv som kan hjälpa. Vi får se helt enkelt.

Jag fick dessutom tillbaka mina pengar för att jag fick vänta så länge så det blev en gratis undersökning. Flyt!

Så tänk på det kära läsare sitt inte och prata om era resultat bredvid de andra som väntar på sin tur.

Till något annat.  Måste bara inflika att nu när jag sitter på tuben till jobbet och skriver det här ser jag en kvinna sitta och sticka. Hurra! Fler som stickar på tunnelbanan vill jag se 😀

Kommentera

