att vara igen


Nu har jag stigit in i andra trimester och är alltså i vecka 15 (14+3). Den lilla beben är beräknad den 17 juni. Så det blir ett sommarbarn. I januari ska vi göra nytt ultraljud då får vi reda på exakta födelsedatumet och om bebisen ligger rätt får vi även veta könet. Om det blir en flicka eller pojke spelar ingen roll. Det hade varit roligt att få en liten Vincent. Men samtidigt lättare om det var en tjej då vi har allt till en tjej, men också för Cassandras skull då det blir en annan relation till sin syster än bror.
image

Alla jag känner som är gravid nu första och andra barnet ska få en pojke. Så får se om vi också får det.

Att vara gravid igen. Ja hur känns det? Har helt andra frågor i huvudet denna gång är förra. Nu funderar jag mest över hur vi löser förlossningen med Cassandra. Vilken tid på dygnet kommer det ske, kommer det gå fort så hen som ska ta hand om Cassandra undertiden hinner komma över för att ta hand om henne. Kommer Peter kunna sova över på BB som han gjorde första gången. Det gjorde ju att både han och Cassandra fick en nära relation från början, då de låg och mös så mycket.

Med Cassandras graviditet mådde jag skit mellan vecka 5-12 med denna har jag börjat må dåligt efter vecka 12 ist. Inte alls som med Cassandra då jag kräktes varje morgon. Men har svårt att äta nyttig mat. Det gör mig illamående av någon konstig anledning. Med Cassandra var det tvärtom. Kanske det är en pöjk denna gång.
Med Cassandra var jag så säker att det var en tjej. Kände det på mig och hade de sagt något annat på UL hade jag hamnat i chock. Men denna gång har jag ingen stark känsla. Det kanske är en tvåkönad bebis 😉

Det känns faktiskt nästan lite läskigare denna gång för nu vet jag vad som väntar. Själva graviditet i sig känns inte lika läskig men förlossningen. Hoppas verkligen den kommer gå lika bra och att jag inte ligger och undrar över hur Cassandra har det allt för mycket. Och att det går fort och inte utdraget.

Vanliga tankar som dyker upp när man väntar nr 2 är om man klarar av att ta hand om 2, kan man ge lika mycket kärlek till båda, tänk om jag glömmer bort första barnet, tänkt om jag inte får tid med andra barnet? Osv
Men jag tror det kommer gå bra. Man löser det under tidens gång, och kommer fram med lösningar. Cassandra kommer gå på förskolan under dagen och då kan jag ägna mig åt nya bebisen. När newbie sover får jag ge all min fokus åt Cassandra. Sen tror jag även att det är viktigt att låta Cassandra vars delaktig med newbie.  Hjälpa att byta blöjor osv. Allt så hon inte ska känna sig utanför.
image

Någon som har förslag på tjejnamn som passar med Cassandra och är internationellt?

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Dec 28, 2013 @ 23:40:11

    Hej och ledsen för att jag inte vart inne här på ett tag. Har haft massor av annat för mig. Kul läsning! Gick din förra förlossning inge bra? Har du läkt helt och hållet? En kompis till mig födde väldigt fort och sprack från Ystad till Haparanda… Det har gett mig grym förlossningsrädsla inför framtiden. Hon har fortfarande problem där nere trots att hennes son är 3 år.. Ett namn som jag tycker passar är Nova-Li! Eller Miranda. Jag skulle nog valt något av dom iaf. Om det blir en kille skulle jag valt Kewin. Tycker det är så coolt! Så kul med ett till barn..! Tänkte på det där du skrev om att ni inte vet vart cassie ska vara när du föder,har ni inga släktingar i Sthlm? Ni kanske kan ordna någon nanny? Hoppas julen vart fin trots detta hemska väder. Ser fram emot ett inlägg om eran jul 🙂 massor av karmar och god fortsättning! /Anna

    Svara

    • Anna
      Dec 28, 2013 @ 23:41:33

      Ooops! Kramar ska det självklart stå! Haha

      Svara

    • Klok utan Brillor
      Dec 29, 2013 @ 07:13:31

      Hejsan. Kan tänka mig att du haft fullt upp. Ska lägga upp om julen så snart jag får tid.
      Min förlossning var super. Sov igenom halva förlossningen. Gick också fort för mig när det väl gällde. Tio min och hon var ute sprack hela vägen. Men hon som sydde mig var så himla noga att det inte ens syns 🙂
      Känner både en som heter Nova-Li och Miranda så dem är dessvärre uteslutet. Killnamn har vi redan 🙂
      Detsamma. Gott nytt år! Kram

      Svara

    • Klok utan Brillor
      Dec 29, 2013 @ 19:44:07

      Just det, jo Peter har hans bror här men han bor en bit ifrån och har ingen bil. Mer sånt jag tänker på. Alla bor så långt ifrån. Vet ju aldrig vilken tid på dygnet det är dags att åka in. Men det löser sig nog 🙂
      Kram

      Svara

Kommentera

