snöig helg


I helgen kom riktiga snön. Vi klädde på oss och gick ut på bakgården för att leka lite i snön,
image

Cassandra blev dragen i pulkan, åkte rutschkana och sprang runt i snön. Mysigt men kallt.

Igår åkte vi till Marks hus. Äntligen har dem flyttat in. Fortfarande småsaker som inte är klart och fel som behöver fixas. Men det går iaf bo där nu.

Cassandra har fortfarande ögoninflammation så ingen skola för henne ännu men hoppas på att det blir bra under veckan.

Mycket mer än så har inte hänt. Har fått tid till ultraljud den 22 januari, fixade naglarna igår innan vi åkte till Mark med geléförstärkning som jag inte blev helt nöjd över (hon både målade och filade snett, plus att hon filade sönder fingrarna på sidorna så skinnet försvann och blodet rann),
image

stickar vidare på Cassandras klänning som blev för stor sist så jag repade upp allt.

Jag har bestämt att ta tag i träningen också. Två dagar i veckan under lunchen med start i morgon.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jan 14, 2014 @ 21:46:24

    Mysig helg. Min var som vanligt fylld av plugg… Vilken fin overall Cassi har, vart har du köpt den? Tänkte hitta en fin till min systerdotter som fyller 1 om några veckor. Tänkte på det där med träning,kan man träna som vanligt när man är gravid? Eller måste man ta det lugnare? Spännande med UL snart! Jag är toknyfiken haha. Kram och hoppas tösen blir frisk i ögat snart!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 15, 2014 @ 06:19:05

      Köpte den på polarn och pyret. Rätt dyr men man kan ta bort fodret så den kan användas även när det blir lite varmare 🙂 värt pengarna. Tränar mycket lugnare och speciella gravidövningar som stabiliserar bål, rygg, armar och ben. Mammaiform.se är en jättebra sida för gravida och efteråt 🙂
      Åh jag med. Ska bli så spännande 🙂
      Kram

      Svara

      • Anna
        Jan 16, 2014 @ 17:28:18

        Åh men det låter ju bra,handlar du mycket där? Jag har mest handlat på HM till min systerdotter.. Skönt att man kan träna! Kram

      • Klok utan Brillor
        Jan 17, 2014 @ 12:13:06

        Inte så jättemycket. Men det är mest för att vi inte behöver handla mycket kläder överhuvudtaget till Cassandra då vi har haft en sådan tur och lycka att vi har fått i stort allt från vänner och bekanta som har lite äldre barn 🙂
        Jag jobbade mycket som barnvakt när jag var lite yngre och när jag var gravid med Cassandra så jag har fått mycket kläder från dem familjerna. Helt underbart! H&M tycker jag har mycket snyggare kläder än Polarn & Pyret, tycker de har rätt tråkiga kläder och allt är typ randigt. Har bara köpt utomhuskläder där då de är i väldigt bra kvalitet.
        Kram

Kommentera

