vad är oddsen?!


Vi har ju fått UL-tid den 22 januari. Haha tidigar har jag berättat att om det är en pojke ska han heta Vincent. Vad är oddsen?! Den dagen vi har ultraljudet, gissa vem som har namnsdag! Jo Vincent. Jag tror ju lite på tecken och ödet. Känns som att det är ett teckan att det är en pojke.

Men är det en pojke kommer det nog kännas lite konstigt, just för att jag alltid varit så säker på att jag kommer få, flicka, flicka , pojke. Alltså 3 barn, fast jag vet inte ännu om jag ens vill ha 3 barn, om jag får en till flicka måste jag ju nästan ha ett till så jag får en pojke också 😉

Min chef är bombsäker på att det är en tjej, vad tror ni? Är det en flicka eller är det en pojke?

Idag har jag träningsvärk. Lyckades övertala en kollega att börja träna på Sats med mig så igår drog vi iväg efter jobbet. Värmde upp i 5 min, sen gjorde vi lite stärkande övningar för bål, rygg, armar och ben. Gravidövningar jag hittat på en jättebra blogg mamma i form där finns både träning under graviditenten och efter graviditenten. Övningarna går dessutom lika bra att göra hemma som på gymmet. Grymt grymt.

Jag har bestämt mig för en förändring. Detta ska bli ett snyggare år har jag bestämt, jag ska även unna mig mycket mer.

Jag har/ska:

beställt matkasse 1 gång i veckan med recept från mathem.se

förstärkt naglarna med gelé

bokat fotvård

börjat träna 2 dagar i veckan

permanenta håret i större lockar (kanske färga blond)

börja sminka mig mer (maskara, läppstift osv)

lägga ner mer tid på mitt utseende och faktiskt anstränga mig för att se snygg och sexig ut för min man :9

 

Haha ja vi får se hur länge detta håller.

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jan 19, 2014 @ 21:23:38

    Jag måste bara få fråga,kan man banta under sin graviditet/har du tänkt att göra det? Läste om en tjej som hade som mål att gå ner under graviditeten och typ åt efter diet. Jag tycker det låter lite scary,men jag vet ju inte alls vad sin gäller osv :S Hoppas helgen var bra,ser fram emot bilder på håret! Kramis från Anna

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 20, 2014 @ 06:39:53

      Näh man ska absolut inte banta under graviditeten då barnet behöver all näring. Om man gör det finns det risk för att barnet tar skada. Men sen är det inte samma sak att följa en diet som att banta. Att följa en diet kan t.e.x vara att inte äta sötsaker osv. Sen tycker jag verkligen inte att man ska sträva efter att gå ner under graviditeten. Mycket man går upp är ju fostervatten och all extra blod man får i kroppen för att klara av att mista en del under förlossningen. Den som strävar efter att gå ner i vikt under graviditeten utan att vara extrem överviktig har kroppsproblem och borde lösa det innan hon skaffar barn är min åsikt.
      Kram

      Svara

  2. Karro
    Jan 16, 2014 @ 17:52:30

    Vincent vad fint! 🙂 Spännande att det är nära nu

    Svara

  3. Anna
    Jan 16, 2014 @ 17:29:47

    Haha glömde fråga,har mannen klagat på ditt yttre? Jag tycker du är fin som du är 🙂

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 17, 2014 @ 12:16:10

      Näh han klagar inte, bara ibland 😉
      Vi har varit tillsammans i 5 år och han ser mig alltid i softkläder och utan smink. Ytterst sällan som jag sminkar och klär upp mig. Vill ju hålla passionen i liv, det är ju alltid ett plus att försöka se snygg ut för sin man 😉

      Svara

  4. Anna
    Jan 16, 2014 @ 17:25:13

    Jag tror flicka! Kul att du ska satsa på så mycket nytt, har du permanentat håret förut? Kramis

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 17, 2014 @ 12:09:12

      Nu tror majoriteten att det är en tjej 🙂
      Jag hade permanentat hår när jag var 20 Anna. Men då hade jag små lockar, nu vill jag ha större, som när man lockar med locktång. Jag kan lägga upp en bild i något in lägg när jag hade lockigt hår 🙂
      Kram

      Svara

      • Anna
        Jan 17, 2014 @ 12:36:19

        Ja kan du inte lägga upp en bild på det! Jag har också funderat på att permanenta håret,fast mitt är så långt och jag färgar det inte ens,är mörkhårig naturligt. Är så rädd att det ska bli slitet osv 😛

      • Klok utan Brillor
        Jan 17, 2014 @ 13:08:32

        Ska se om jag kan hitta någon bra 🙂
        Hur långt ungefär? Beroende på lockar så kan ju håret ”bli” hälften så kort när man permanentar då lockar ger den effekten. Äh så många som sa till mig nej gör det inte sliter så mycket på håret. Men jag tyckte inte alls det gjorde det. Jag var jättenöjd och saknar det rätt mycket. Tycker du ska testa. Och vet du, om det blir lite slitet, det är bara hår. Det växer ut 😀

  5. Camilla
    Jan 15, 2014 @ 22:50:54

    Jag tror på en pojke!

    Svara

Kommentera

