lugna bullan


Anna jag har fortfarande inte hittat någon bra bild från när jag hade permanentat hår, men jag letar vidare.

Helgen har varit väldigt lugn. I fredags kan jag inte minnas att vi gjorde något mer än att bara hänga hemma. Lördagen åkte vi till Media Markt för att köpa en sån där luftfuktare då Peter tycker att luften är väldigt torr under vintern, men dem hade inte den vi var ute efter på lager. Maken passade på att bjuda ut mig på buffé så vi satt och gottade oss med en Cassandra som kastade maten hejvilt. Och så köpte vi även skid- och vinterutrusning.

2014-01-18 17.41.12

Söndagen var det planerat att vi skulle till Mark och Emmeli på mat men Mark mådde dåligt så vi stannade hemma ist.

Cassandra som precis blivit frisk från ögoninflammationen har nu blivit förkyld i stället. Näsan rinner och hon hosta hela natten. Så det blir att stanna hemma från skolan för hennes del tills hon blir riktigt risk. Rolig semester Peter får 😀

Just nu stickar jag på en kofta med daisy mönster till Cassandra

2014-01-20 11.35.01

Är inte så megaförtjust i färgvalet jag gjort då  det känns väldigt mycket som Påskfärger med gul, grön och röd. Men det var de ända färgerna jag hade tillräckligt med garn i samma tjocklek av. Så det får duga helt enkelt. Har ju haft en tendens nu på senaste att börja sticka på projekt då garnet inte räcker till

2014-01-18 20.47.38

halsduk, strumpor, klänning, kofta

Idag har jag varit på City Akuten och röntgat benet. Kommer ni ihåg inlägget när jag skrev om att jag gjorde ultraljud på benet pag av en bula. Bulan är fotfarande kvar, dessutom har jag fått en till strax ovanför. Ingen blir mindre, snarare större och ondare. Röntgen visade inget, dem tror inte att det är något farligt men tycker att det är konstigt att jag har haft den ena så länge. Så nu börjas en utredning. Ska träffa min husläkare på måndag för att få en remiss till MR så får vi se vad som händer efter det, och eftersom jag är gravid har dem inget jag kan behandla mina bulor med heller.

Ikväll ska jag och kollegan Sandra på fotspa, vilket ska bli riktigt skönt och härligt. Så det längtar jag till och imorgon kväll blir det ”Stickis och Virkis”.

Cassandra då, vad händer där? Hon babblar på som vanligt. Låtsas att hon pratar i telefon, haha det är så gulligt hur hon sitter eller går runt med antingen telefon eller något annat mot örat och låtsas prata, ibland skrattar hon till, tittar på telefonen, låtsas knappa på den och fortsätter prata.

 

Kommentera

