matkasse


I söndags beställde jag hem matkasse från Mathem, 4 personer 5 middagar. Det har verkligen underlättat under denna vecka att ha förberedda recept och mat till det i huset. Jag har kunnat komma hem och ställa mig i köket, veta exakt vad det är jag ska laga utan att stå och fundera och slösa tid på det. Men det bästa med denna kassa är faktiskt att det har gjort så att vi alla tre har suttit ner vid matbordet tillsammans och ätit middag. Tidigare har det varit så att jag snabbt gjort något till Cassandra, så har hon fått suttit och ätit medan jag lagat mat till mig (och Peter, han vill oftast inte äta det jag lagar då han vill ha kött) som jag/vi sedan äter när vi nattat Cassandra. Igår lagade vi tom maten tillsammans och hjälptes åt. Det är något jag alltid velat göra. En lagar mat, den andra gör i ordning bordet eller hjälper till att hacka grönsaker. Jobba ihop som ett team för att sedan sitta ner och äta tillsammans. Eller bara en sån liten grej att den ena städar undan köket medan den andra lagar så allt är rent när man sätter sig ner för att äta.
Jag har dock avbeställt fler matkassar då jag insåg att de varor jag får och betalar 800kr för kan jag köpa mycket billigare på Matdax, därför ska jag ta tag i mig och göra min egen veckoplanering, ta reda på recept och sedan storhandla på söndag. Då kommer det ju i stort sätt bli samma sak bara att jag inte får kassorna levererade till dörren. Jag slipper ju dock sitta hemma och vänta på att dem ska komma. Tar ju nästan upp en hel dag.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jan 28, 2014 @ 16:31:37

    Halllåååå, när ska du uppdatera om utraljudet!? Väntar med spänning! Kram

    Svara

  2. camillaroney
    Jan 24, 2014 @ 23:27:51

    Det där med matkassar hem verkar ju så himla smidigt. Men du som redan har så många bra recept och ett intresse för hälsosam mat som det verkar kan ju fixa egna recept och inköpslistor. Man spar ju så mycket tid och energi på att storhandla inför veckan och ha en färdig matsedel. Det ska jag börja med när jag kommer hem sen.

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Jan 25, 2014 @ 07:38:02

      Haha näh jag är värdelös på mat och vet aldrig vad jag ska laga. Ska sätta mig ner och försöka göra en veckoplanering idag. Ha receptet redo när jag kommer hem så det bara är att starta 🙂

      Svara

Kommentera

