knölar


I måndags gjorde vi inte bara ultraljud utan jag var även hos vårdcentralen för att titta på mina bulor på vänstra benet. Läkaren frågade om det gick några sjukdomar i familjen osv, berättade jag att min ena halvbror gick bort i leukemi när han var 12 blev läkaren lite nojig över mina bulor så han skrev ut en remiss och skickade mig till punktionsmottagningen på SÖS för att ta stickprov i de två knölarna.

2014-01-27 15.14.19

 

 

 

 

 

 

De tror inte att det är något allvarligt, när jag gjorde ultraljud på första knölen i november sa de att det var svullnad i fettet, men nu när jag fått en till plus att den gamla fortfarande inte försvunnit börjar de bli lite mer nyfiken på vad det kan vara. Jag hoppas att de får svar på vad det är för det gjorde rätt så ont när de stack nålen och höll på att dra den upp och ner för att få det att fastna på nålen. Sved rejält när han tvätta benet innan också då jag är så smart som rakade benen precis innan för de var så håriga, haha.

De sa att det skulle ta högst en vecka att få svar så nu väntar jag på samtal från min husläkare.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jan 29, 2014 @ 11:48:07

    Hoppas inte det är något allvarligt! Kram

    Svara

Kommentera

