drömmannen


Finaste underbaraste maken.

Han såg min sorg. Han vände upp och ner på hela huset. Han kom med tröstord, pussar och kramar. Sa att det skulle ordna sig och att vi alltid kunde köpa nya. Men det var så mycket mer i den väskan, knappar, ögon, mönster, ja allt möjligt.

Jag hade gett upp. Den finns inte! Den är borta! Men han fortsatte att leta.

In kom han, jag satt på soffan och stickade på en tröja till Cassandra med för långa kablar då de var de enda jag hade kvar. ”Är det den här väskan du menar?”

Vilken hjälte! Tårarna spruta av glädje, inte bara för att han hittade väskan utan mest för vad han gjorde för mig. Att han letade så intensivt, som om det var hans saker som var borta.

Detta är en av alla anledningar till att jag älskar honom så mycket, han har ett hjärta av guld, empati och ställer alltid upp när någon behöver hjälp…

…och HAN ÄR MANNEN I MITT LIV!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. camillaroney
    Feb 11, 2014 @ 10:11:48

    Vilken fin historia 🙂 Tur att väskan kom fram och så fint att du kan uppskatta honom så mycket 🙂

    Svara

Kommentera

