lazy daisy baby jacket


Har blivit klar med den fulaste kofta jag stickat. Tvivlar på att jag ens kommer sy på knappar på den. Kanske om jag ger bort den till någon stackare.
2014-02-06 19.14.40

Jag gillar inte färgerna och jag gillar inte passformen. Jag tog mönstret från Pickles men det var dessvärre bara den minsta storleken som var gratis och snål som jag är ville jag inte betala för den rätta storleken så jag chansade med antal maskor och plockade från andra mönster, är väl förmodligen därför passformen inte passa. Lat som jag även är gjorde jag ingen provlapp, jag gör aldrig provlappar då jag tycker det är fruktansvärt tråkigt. Jag gör hellre om ett helt plagg om den blir för liten eller för stor om den blev fin än att göra en provlapp.

Anledningen till att det blev en sådan ful färgkombo är för att jag vill sticka slut på allt sunkigt garn jag har och de här färgerna var de enda färgerna som skulle räcka till en kofta (trodde jag iaf, de andra garnerna hade garanterat räckt de med). Så det är blandade garnsorter som är stickade med rundsticka 4 mm.

Kommentera

