borttagning av depend gellack


Jag har ju helt glömt bort att jag skulle skriva om gellacket och borttagningen av det. Blev så mycket med flytten och få i ordning lägenheten att jag inte ens tänkt på att skriva om det.

Lacket höll väldigt länge och bra, höll faktiskt både bättre och längre än vad mina stackars naglar gjorde. De är nämligen fortfarande helt förstörda efter förstärkningen jag gjorde på salong att de fortfarande går av när de kommer till en viss längd då de fortfarande är väldigt sköra och flisiga.

2014-01-31 10.43.45

Nageln gick av så pass att den slutar där lacket slutar, hade ont i flera dagar

2014-02-07 18.58.32

Hade jag inte börjat pilla bort så mycket mot slutet hade det sett mycket bättre ut, plus att detta är ca 3 veckor sen jag lade på det

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag hade gelén väldigt länge så det blev en rejäl utväxt då jag inte riktigt fick tid och ro till att ta bort det då höll på att flytta och jag fick prioritera annat just då.

Det var rätt svårt att få bort gelén från naglarna men jag tror det beror på två saker.

För det första så är de ju så frasiga, ytan är väldigt ojämn och har fortfarande gel på sig från salongförstärkningen.För det andra så snålade jag nog lite för mycket med acetonen. Ska dränka fingrarna i det nästa gång.

2014-02-07 20.11.59

Jag hade naglarna omlindade med folie i aceton i lite mer än 30 min. Men som sagt hade jag dränkt ner tussarna mer i aceton och gjort det lite bättre hade det nog lossnat fortare och bättre.

Ja det var väl inte så mycket mer än så, jag är supernöjd med gelén och är glad att jag köpte det, ska ta och köpa lite fler färger också. Jag valde att inte lägga på något nytt efter då jag känner att mina naglar behöver få vila och växa ut ordentligt innan jag lägger på nytt. Annars kommer de bara gå av med gelén och så blir det fult.

Det är ju rätt tidskrävande att ta bort gelén då det ändå tar minst 30 min om man kör alla naglar samtidigt. Det är inte som att ta bort vanligt nagellack då det bara tar sekunder att få bort lacken. Så om man är en sån som gillar att byta färg på naglarna flera gånger i veckan och inte har tålamod till att sitta i över 30 min med naglarna i aceton är det ju inget att rekommendera.

Men för en sån som mig som inte orkar måla på lack speciellt ofta, och inte inte tröttnar på en färg efter 2 dagar är det verkligen super. Jag kan ha lacket ändå tills det blir ful utväxt innan jag måste ta bort det. Ju oftare jag behöver byta och bry mig ju bättre!

Jag är nöjd och det är värt varenda öre, nu ska jag köpa rosa färg 😀

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linn
    Feb 18, 2014 @ 12:17:25

    Man kan inte använda ”doppbuken” då? Jag har sån hemma, en burk full med aceton som man doppar fingret i så försvinner nagellack på sekunder.. Kanske är lättare?

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Feb 18, 2014 @ 12:20:03

      Jag har också en sån. Man kan ju testa men det kommer då ta ett bra tag då fingret behöver ligga i aceton minst 20 min. Plus att det behöver vara ren aceton, vet inte om det finns på burk.

      Svara

Kommentera

