det ska bli myspystrevligt


Så skönt att alla äntligen är friska i familjen nu.

Igår skulle det egentligen vara Stickis- och Virkiskväll hemma hos mig men hälften av gruppen var sjuk så vi valde att skjuta fram det tills alla är friska ist, då vi ses så pass sällan är det roligare om alla kan vara med.

Imorgon kommer Denise och barnen över på middag. Ska bli roligt att få träffa dem, var jättelänge sen vi sågs. Sist jag träffade tjejerna var när Cassandra fyllde 1 år och de kunde inte ens stanna länge då, Denise hann bara komma in och säga hej innan hon var tvungen att åka vidare. För er som inte vet vem Denise och tjejerna är, är de min Stockholmsfamilj som jag bodde hos första året jag flyttade till Stockholm. Jobbade som au pair hos dem och blev efter ett tag en del av familjen. Haha det var  t.o.m. så pass att när Denise gick igenom alla familjemedlemmar i familjen med äldsta dottern lade dottern till mig ❤
Eftersom båda föräldrarna är artister och ibland behövde åka iväg på turnering 1 vecka tog jag hand om barnen 24 timmar om dygnet i en dryg vecka. Tog dem till skolan, hämta, natta osv. Ibland råkade de kalla mig mamma, ibland pappa.
Tiden går så galet fort, jag var bara 19 år när jag flyttade in till dem, yngsta tjejen hade precis fyllt 1 år och äldsta var 4 år.

P08-21-06_17.22[1]

Nu är jag 27 och har känt dem i 8 år. Jag har fått följa deras uppväxt och förhoppningsvis kommer tjejerna och mina egna tjejer växa upp tillsammans och vara nära vänner. Nu när de är små skiljer åldern sig ganska så mycket men när de blir äldre kommer förhoppningsvis åldersavståndet inte kännas lika mycket.

IMG-20140205-WA0002 IMG-20140210-WA0001 IMG-20140217-WA0008 IMG-20140217-WA0010

Det blir inte lika många bilder på Cassandra nu när jag jobbar heltid, men några som Peter hinner ta har jag. En kollega på jobbet fixade dessutom min systemkamera som plötsligt slutade funka för några år sedan när vi var i Kroatien, alla dessa år som jag trott min kamera var trasig så var det bara minneskortet som behövde formateras om. URK! Så nu iaf har jag börjat ta lite bilder på Cassandra med den, och vilken skillnad det är. Både känslan och bilderna är ju så mycket bättre. Det jobbiga är ju bara att jag då måste överföra bilderna till datorn innan jag kan lägga upp dem vilket gör att den trots allt inte används så mycket som den borde.

Som ni ser har vi inte riktigt fått i ordning allt i vardagsrummet. Det ser inte riktigt ut så här nu då kära Peter tyckte att vi skulle införskaffa något antikt så han köpte en 100 år gammal kassamaskin. Haha rätt cool ändå. Ska lägga upp bilder på lägenheten sen när vi fått till allt och köpt nya möbler till vardagsrum, badrum, hobbyrum, Cassandras rum osv.

Som ni ser på andra bilden var vi tvungen att ställa tv:n på byrålådan då Cassandra bara klättrar upp på tv-bänken och bankar på tv:n. Funkar väl si så där med byrålådan, vi letar och letar efter passande möbel till vardagsrummet men har ännu inte hittat något som vi gillar.
Förslag någon?

2014-02-13 19.13.50

Äntligen har vi fått en tvättmaskin/torktumlare

Mitt hjärta hoppar av glädje varje gång jag tittar på min vackra dotter. Hon är så otroligt söt och perfekt. Jag vill bara krama och pussa på henne hela tiden. Älskar när hon spontant ger mig en kram eller puss. Bästa som finns, och det är så mysigt när hon kommer och myser ner sig hos mig. Älskar den lilla ungen så otroligt mycket och kärleken bara växer och växer för var dag. Känner hur bandet mellan oss blir starkare och starkare.

Vill ni veta en sak, att ha barn är inte lika jobbigt som jag trodde det skulle vara. Visst är det jobbigt ibland när jag är extra trött och självklart vill Cassandra klänga extra mycket, speciellt när jag lagar mat. Men dessa dagar är så sällan, hon sover för det mesta genom hela natten, vaknar hon är det oftast inte svårare än att ge henne flaskan så somnar hon om. I natt vaknade stackaren dock i panikgråt, tror hon hade en mardröm, jag vyssjade henne och hon satt i min famn i vår säng en stund tills hon slutade gråta. Sen fick hon ligga en stund mellan mig och Peter i sängen fram till rastlösheten slog in, då flyttade vi över henne till hennes egen säng och hon somnade snällt om. Mycket jobbigare än så har vi det faktiskt inte, vilket jag är otroligt glad över då jag både får höra och läsa om vänner och bekanta som måste kämpa för att natta deras barn eller har sömnbrist då barnen inte kan sova hela nätterna igenom och de måste vara vakna i timmar med barnen.

Haha hon ritade på väggen för första gången här om dagen och Peter tog henne på bar gärning.
Screenshot_2014-02-19-12-44-44

Idag ska vi till IKEA, har längtat så mycket att få köpa ett litet bord med stolar till Cassandra som hon kan ha i sitt rum. Ska köpa lite kritor också och målarböcker så hon kan sitta där och måla. Visserligen kommer hon inte hålla sig till endast pappret men så länge hon målar i sitt rum är det ok för vi ska ändå måla om väggarna där så småningom. Skulle även behöva köpa lite mer förvaringshyllor till hennes rum för att förvara leksaker för nu ligger allt i en låda i vardagsrummet vilket gör att det alltid ser stökigt ut.

Dags att göra det hemmatrevligt i vårt nya hem, nya möbler ska införskaffas och inredning skall skapas.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Feb 19, 2014 @ 15:16:03

    Vad har du gjort med håret? Är det en ny bild?

    Svara

Kommentera

