då och nu


Vecka 22+0

Vecka 22
Cassandra

newbie v.23

Vecka 23
Lillasyster

 

Tänkte att det kunde vara roligt att jämföra lite mage när jag väntade Cassandra och nu när jag väntar lillasyster. Ganska svårt att få en liknade bild då vinkel inte blir densamma. Jag tyckte även av någon anledning att jag skulle ha alla magbilder på Cassandra svart och vit som dessa bilder.

Ser ni hur magformen är annorlunda? Undra om det är för att vinkel inte riktigt är den samma eller för att formen faktiskt är annorlunda denna gång än den gång jag väntade Cassandra. Magen med lillasyster ser iaf ut att sitta högre upp än med Cassandra.

Påminn mig att jag ska ta en bild när jag är i vecka 30 så blir veckorna lika, här skiljer det sig ju 1 vecka, tror inte det gör någon större skillnad dock.

Bilden vecka 30 är inte svartvit, tror jag gav upp det konceptet efter denna vecka.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Feb 25, 2014 @ 22:16:29

    Oj så olika, men kan det inte vara för att du redan haft ett barn i magen? Jag tänker att den vidgas snabbare efter det liksom. Har ni gjort det stora ultraljudet ännu? Tänkte att man gör väl det runt v.20? Eller fick du göra det tidigare? För du är väl i v.17? (Förvirrad haha) Kramis!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Feb 26, 2014 @ 06:20:01

      De säger att magen blir större med andra barnet men jag tycker den inte är så mycket större. Beror ju på hur barnet ligger i magen också. Är i vecka 24 nu så alla ultraljud är avklarade. Kram

      Svara

Kommentera

