det blir nog en liten tripp


Det var en period då det var ett härligt flöde på kommentarer, älskar att få kommentarer. Men plötsligt så sinade dem och nu kommer dem mer sällan. Undrar varför, är det för att jag inte skriver tillräckligt ofta eller intressant?

Kryssnings crawet jag hade har lagt sig, jag vill fortfarande åka iväg på en liten tur. Passa på nu innan Newbie kommer. Om det blir kryssning föredrar vi att åka under veckan då det både är billigare och så slipper vi fyllekryssning. Jag vill ha lite semester innan det blir full rulle igen. Någon som har något förslag på billig och bra kryssning? Gärna så man kan övernatta i någon stad eller liknande. Behöver ju inte endast vara på båten.

Åh idag ska jag få efterlängtad gravidmassage efter jobbet i en hel timme. Det är riktigt välbehövligt, mina skulderblad känns så otroligt trasiga och det värker till under min vänstra skinka till och från.
Jag känner mig dessutom mycket större och tjockare denna graviditet än vad jag gjorde med Cassandra. Men har ju hört att man oftast blir större under andra graviditeten så det är väl rätt vanligt antar jag. Kände inte alls att jag hade det där gravidgunget förra gången men nu börjar jag känna att jag gungar från sida till sida när jag går. Nu sticker magen även ut så nu ser jag mer gravid ut än tjock, tack och lov. Det stadiet tycker jag är så jobbigt, att bara känna sig tjock och inte gravid.
Newbie sparkar på som tusan där inne och nu har Peter äntligen fått känna när hon sparkar. Det är en konstig känsla det där när hon sparkar, för jag både älskar och ogillar det. Jag älskar det eftersom det är min lilla som sparkar och jag vet att hon lever och mår bra där inne. Men det känns samtidigt konstigt att det är något som rör sig där inne. När jag lägger mig på kvällen och hon sparkar känns det inte lika konstigt utan det är mer när hon plötsligt sparkar eller boxas under dagen. Av någon anledning känns det mer onaturligt då.
2014-03-01 18.15.39

Peter har börjat kalla Newbie för Cloie, jag vet inte om jag gillar det ännu, men om jag inte kommer på  något bättre namn till dagen då kommer det förmodligen bli Cloie om inte Peter ändrat sig tills dess. Jag har börjat vänja mig lite med namnet men det känns absolut inte så där hundra som det gjorde med Cassandra. Men vissa namn behöver växa i ens sinne innan de blir självklara. Cassie och Cloie passar ju ändå rätt bra. Fast av någon anledning är jag inte så förtjust i smeknamnet Cassie längre. Innan Cassandra föddes kallade jag henne för Cassie rätt ofta, men nu när hon har varit vid min sida i snart 1 ½ år känns det fel att säga något annat än Cassandra, för hon är ju Cassandra och inte Cassie. Eller ja jag kallar ju henne massa andra saker som lillfisen osv, men det är ju inget smeknamn som Cassie är, jag säker ju älskling, lillskrutt och massa namn till och från. Men när jag tilltalar henne säger jag alltid Cassandra.

Jag har tack och lov sluppit svullnaden av fötter och armar som förra graviditeten. Vissa blir ju så svullna att de behöver stödstrumpor och annat för att få ner svullnaden och har ont av det (peppar peppar ta i trä). Hade halsbränna ett tag men det har gått över, visserligen har jag fortfarande noll disciplin gällande sötsaker så det slinker i ett och annat sött varje dag. Och varje dag säger jag, ”i morgon ska jag inte äta något sött” men så dyker det upp något gott som inte går att motstå (fast det egentligen gör det). Men mina värden är iaf bra när jag var hos BM för lite mer än en vecka sen och kollade.

Blir nog en tur ner till Göteborg ist för kryssning 🙂

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Mar 13, 2014 @ 09:04:10

    Cloie är fint! Tänkt att cassandra snart ska bli storasyster. Galet! 🙂

    Svara

  2. Stina
    Mar 12, 2014 @ 19:00:09

    Ett sjöfartsmuseum finns!
    Kram!

    Svara

  3. Stina
    Mar 12, 2014 @ 14:00:21

    Ja det kan kännas skumt som tusan och det är ju en liten ailen där inne. Hihi. Men det känns inte så onaturligt. Trodde det skulle vara riktigt skumt men det var inte så farligt 🙂
    Ska ni ta med Cassandra så borde ni åka till Universeum. Finns jättemycket skoj för både stora och små! Och är det fint väder så gör Göteborg sig själv liksom 🙂

    Nu när solen kommer så blir det ju lättare. Men med foglossningen så är det väldigt svårt, men jag rör mig såklart så mycket jag kan!
    Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 12, 2014 @ 14:42:25

      Haha och jag blev förvånad över att jag tyckte det var så onaturligt. 🙂

      Yes henne tar vi med, ska bli roligt med vår första riktiga familjeutflykt!
      Vart ligger Universum någon stans? Låter intressant. Iofs kan jag ju bara googla det, hehe

      Själv har jag inga foglossningar men jag kommer ändå inte iväg ofta,
      Jag är för lat helt enkelt 😥

      Kram

      Svara

      • Stina
        Mar 12, 2014 @ 15:26:13

        Men vad mysigt! Det ligger precis vid liseberg! Så det är nära centrum också. Vid korsvägen om det säger något 🙂

        Haha. Det är alldeles för lätt att bli lat. Ännu hur dumt det är :p

      • Klok utan Brillor
        Mar 12, 2014 @ 17:33:30

        Hade för mig att det fanns aquarium där också men kanske kommer ihåg fel?

  4. Stina
    Mar 12, 2014 @ 10:25:08

    Vill också slippa känna mig som en knubbis. Vill att magen ska få lite mer konsistens. Men det kommer väl :p
    Jag har känt bebis vid ett par få tillfällen nu. Det är häftigt men en dag höll det på av och till hela dagen och då blev jag less och distraherad. Känns hemskt att säga men jag förstår ju vad du menar och kommer nog förstå ännu mer snart. Haha
    Göteborg är bra! Vad ska ni hitta på där? Mys!
    6 kilo är väl rätt vanligt. Det är ju nästan vad jag gått upp också (jag kommer nog gå upp massa mer)! Tycker iaf att du är tokfin!
    Kram!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 12, 2014 @ 10:37:02

      Snart så, nu kommer det gå undan. Plötsligt kommer magen vara en stor fin gravidmage. Det är bara i början det går segt, sen efter en viss vecka växer det på som tusan.
      Känner du också att det är som en Alien där inne ibland? Jag tyckte att det kändes jätteonaturligt med min första graviditet, kändes inte alls så där naturligt självklart att ha en växande människa i kroppen som jag trodde. Denna gång finns känslan kvar fast inte lika stark.

      Jag vill åka till Göteborg bara för att gå på Aquarie museet. Det är så mycket bättre där än här i Sthlm. Sen tar det inte så lång tid att åka dit så känns som en bra helgtur bara för att komma ifrån. Strosa runt på gatorna och käka. Rekommenderar du något vi bör se?

      Så länge du rör på dig med promenader då och då är det nog ingen fara 🙂
      Jag är själv väldigt dålig på det dock, men hoppas på att det blir bättre nu när vädret blir bättre 🙂

      Tack fina du ❤
      Kram

      Svara

  5. Anna
    Mar 11, 2014 @ 14:16:06

    Åh,förlåt om jag inte kommenterat på länge,jag har ärligt talat inte vart inne här så mycket pga tentor och dyl. Snart har jag pluggat klart! (För en stund iallafall innan hösten) Jag tycker du skriver om roliga saker,dock skulle jag vilja se mer bilder på eran nya lägenhet! 🙂 Cloie var fint,är det Franskt? Eller som Chloé? Det får mig att tänka på hon skådisen 🙂 Hur mycket har du gått upp än så länge? Tänkte på att du känner dig större. Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 11, 2014 @ 14:36:26

      Ingen fara, förstår att du har mycket att göra med allt plugg nu innan sommaren.

      Ska lägga upp bilder på lägenheten så fort vi fått mer ordning, har fortfarande lite hyllor och garderober att sätta upp, sen så 🙂

      Vet faktiskt inte vilket land namnet kommer ifrån, om du känner till familjen Kardashian så heter ena tjejen där Khloe. Kom på nu att Peter sa att hon inte skulle stavas med ie på slutet så det blir väl typ Chloe antar jag.

      Jag har gått upp typ 6 kg tror jag, och än är inte graviditeten slut. Men det blir nog bra 🙂

      Roligt att höra från dig Anna 😀
      Kram

      Svara

Kommentera

