skapa, forma, måla


Det är jag som vill stava Cloie på detta sätt om det ska bli en lite Cloie, Peter han tycker ju så klart att det ska stavas Chloe som det egentligen stavas. Men jag håller med dig Anna, Cloie, eller Cloié ser mer franskt ut 🙂

Det blir ingen Göteborgsresa denna helg, vi kom på att Cassandra är bjuden på hennes första kalas på lördag så det är klart att vi ska på kalas. Göteborg får vi ta nästa helg.
Måste ta och fixa ett minneskort till min mobil för just nu är den så full så jag kan inte ta några nya bilder, kan inte ens öppna galleriet för att se gamla bilder. Jag kan därför inte heller lägga upp något på Instagram för tillfället. Ska se om jag har ekonomi för ett SD-kort så jag kan ta bilder på de rum som är färdiga i lägenheten, vilket är de två badrummen och köket.

Imorgon ska Peter lägga nytt golv i hans musikrum med en kompis. Om det går bra utan större problem och blir ett bra resultat ska vi även köpa nytt golv till hall och kök. Kanske ska vänta med att ta bild i köket trots alls, eller så kan jag ta en före och efter bild. Sen ska vi låna en borr av Peters bror så vi kan borra hål i väggen i vardagsrummet och hänga upp lite bokhyllor och tavlor, cementvägg alltså.

Cassandras rum har jag stora planer för, nu gäller det bara att ta tag i det. Köpa in allt material som behövs, tömma rummet på allt, täcka golvet med plast och börja sätta igång det stora projektet. För hur svårt kan det vara att tapetsera? Nu blev jag plötsligt väldigt sugen och vill sätta igång redan på fredag, kanske blir en sväng till Bauhaus efter jobbet.

Igår var jag ju på gravidmassage efter jobbet. Var på detta ställe b&m må bra som en bloggare rekommenderade. Första intrycket var väl sisådär när jag klev in. Det var litet och trångt, jag såg inte heller något massagebord utan bara en massagestol och började undra lite vart jag hamnat egentligen. Toaletten var megaliten och jag trodde att jag inte skulle få plats med min mage där inne till en början. Men sen fick jag komma till ett avskilt rum där det fanns en speciell massagebänk för gravida, hål för både mage och bröst. Hon var väldigt duktig denna kvinna och det var så där perfekt med prat, pratades lite i början av massage så att det skulle bli mer avslappnat och tillit sedan fick jag bara ligga och slappna av till ljudet av rofylld musik. Kändes lite snopet dock att det står massage 60 min men när jag tittade på klockan efteråt så hade jag faktiskt bara fått själva massagen i 50 min de andra 10 minuterna gick åt att fylla i ett papper och lägga sig på plats.
Idag är jag öm om axlar och skulderblad, men känner att jag fortfarande har lika ont som innan massagen. Det har ju inget med att hon inte var bra utan snarare att jag behöver något annat än vanlig massage för att lösa min åkomma. Ska ta och kolla upp med naprapat och kiropraktor om de kör på gravida. Men det tror jag nog att det bör finnas. Frågan är ju bara om det är en naprapat eller en kiropraktor jag bör gå till. Vet ni?

Det börjar även bli dags att byta ut min arbetsstol mot pilatesbollen jag hade förra graviditeten, hjälper jättemycket med hållning och träning för bäckenbenen.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Stina
    Mar 12, 2014 @ 15:24:07

    Du kan ju prata med en fysio också för att få vägledning. Ett möte gör jättemycket! vet man inte hur man ska träna för att underlätta smärtan så blir det gärna tok.

    Haha. Nu kände jag mig jättesmart :p Tänkte att 21 var om tre veckor. Hejja! Får du tid över så får du gärna höra av dig 🙂

    Jahaa, men så bra! Universeum är grymt!

    Svara

  2. Stina
    Mar 12, 2014 @ 14:04:39

    Vad är det för bekymmer du har?
    Jag går ju till fysioterapeut och där har dom en kiropraktor som ska hjälpa till då mina bekymmer är riktigt tuffa. Så kiropraktorer finns det absolut man kan gå till. Men vill du bli bättre på att röra dig så borde du gå till läkare och få en hänvisning (eller gå direkt till en) fysioterapeut. Där kan dom vägleda dig massor! Synd att du bor så långt bort annars skulle jag tipsa om min :p
    Brukar också sitta på min boll hemma. Hjälper massor!

    Synd att det är då ni far. Jag ska kanskekanske till Göteborg den 21/3 :/

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 12, 2014 @ 14:39:48

      Jag jätteont i mitt vänstra skulderblad, har varit hos kiropraktor förut men han kunde inte hjälpa mig. Har tydligen en stor knut där som vägrar att ge med sig. Det gör inte lika ont när jag tränar överkropp så måste nog ta tag i det igen. Masa mig iväg till gymmet som jag ändå betalar för.

      Visst är den bra 😀 Gav mig mycket bättre hållning och tränade balansen på samma gång 🙂
      Men det är ju helgen vi åker, blev ju inget denna helg eftersom Cassandra ska på kalas.

      Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 12, 2014 @ 14:46:02

      Haha ser nu när jag är inne på Universums hemsida att det var det stället jag trodde var aquariumet 🙂

      Svara

Kommentera

