det blev röda rosor


Tog tag i mig själv igår och fixade mina naglar. Tog först bort den gamla gellacken och denna gång gick det bättre att få bort gelén efter tips från min syster som är nagelproffs.
Klippte pads i 4 delar (1 del till vardera nagel) och sedan dränkte jag dem med aceton och lindade in fingret med folie. Tänkte köpa Depend borttagning som hör till men ville först ge aceton en andra chans för att spara på pengar och det funkade ju.

Älskar att måla med gellack, det är så mycket enklare och lättare att måla, forma, lägga till, leka med osv. Inget kladd heller eftersom det härdar efter endast 30 sek under lampan.

2014-03-13 13.20.52

Jag använde även mina stämplar denna gång som jag fick i present av min man för 2 år sedan. Funkade utmärkt att stämpla på annat lack än gellacken på basgelén och sedan på med toppgelén. Fick bli röda rosor denna gång, det är så svårt att välja mönster bland alla stämplar. Naglar gör en sådan stor skillnad för mig, hela jag känner mig mycket snyggare när jag har snygga naglar, speciellt när jag har fransk manikyr. Då känner jag mig riktigt snygg.

Haha, har läppstift på mig idag vilket jag fick noterat i morse innan frukosten, hela jag rodnade och skämdes faktiskt lite konstigt nog. Skämdes att jag piffat upp mig med läppstift utan någon anledning. Längtar efter att få gå till frissan och permanenta håret, känner att jag vill ha en vårförändring. Det är dock svårt att hitta en frisör jag litar på, har varit med om så många dåliga. Men min kollega Sandra har en vän som är frisör så hon har hört med henne hur mycket hon tar för en permanent. Tror jag vågar låta henne göra det då Sandra vet att hon är duktig. Slipper jag främmande frisörer!

Jag vill känna mig fin, nu känner jag mig mest ganska vardaglig och tråkig.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Malin
    Mar 13, 2014 @ 14:15:33

    Fint det blev med naglarna! Och fortsätt piffa upp dig bara för att. Jag byter tröja och tvättar mig under armarna då och då här ute, då känner jag mig fin 😉 hejja läppstift

    Svara

Kommentera

