otur kommer sällan ensam


Inte min dag.

Dagen började med att jag gjorde illa mig på skåpsdörren så skinnet skrapades bort på handen.

Vi åkte på Cassandras första kalas på Andys lekland och där gick det bra förutom att Peter stod i världens längsta kö för att köpa mat till mig men när han precis kom fram till kassan blev vi kallade till kalasrummet. Ingen mat till gravidahungriga Celina.

När vi kom hem drog vi till kiosken för att köpa falafelrulle och grylosrulle. Jag är bombsäker på att jag sa falafelrulle men tydligen enligt Peter beställde jag kebab, noll minne att jag sa kebab och inte falafel. Fick en liten chock när jag kom hem och det var kebab. Tur att Peter beställt kyckling så vi kunde byta. Men så klart skär ja mig på läppen med aluminiumet på rullen så det börja tokblöda.

Kvällen slutade med att jag nockade mitt fulla vattenglas över hela nattduksbordet och så klart över mobilen.

Turen i det hela är väl att mobilen trots allt inte fick en vattenskada. Men ont har jag på olika ställen!

Kommentera

