det blev en längre helg


Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera.

Vissa dagar är det mycket i vardagen med familj och hem att dagarna flyter ihop och 3 dagar känns som 1 dag. Då glömmer jag att skriva. Helgerna gör det även ganska svårt för mig då jag sällan har tid att sitta framför datorn och skriva. Det ska städas, lekas, lagas mat och hinna umgås.

Meningen var att vi skulle till Göteborg denna helg men när vi kollade vädret stod det att det skulle regna där under helgen så ja då blev det åter igen uppskjutet. Hoppas på denna helg.

IMG-20140321-WA0001

 

 

 

 

Fredagar är dagen jag hämtar Cassandra från förskolan så vi passade på att leka lite i parken bredvid skolan på vägen hem då vädret var ok.

 

 

 

 

Denna helg har vi varit ut och in till både IKEA och Bauhaus för att köpa golvmaterial. När Peter kommit lite längre än halvvägs med golvet i hallen tog golvet slut så vi fick åka tillbaka till IKEA för att köpa mer, då köpte vi även lister, åkte hem gjort klart golvet och började sätta dit listerna, haha ja då tog dem slut så vi fick åka tillbaka till IKEA för att köpa mer, dem hade inte dörrlister så då fick vi ta en sväng till Bauhaus också. Så det har varit många ärenden denna helg.

2014-03-21 17.10.29

Måste ju bara skryta lite med att jag har en väldigt händig karl. Blir alltid så imponerad över allt han kan göra.

2014-03-22 14.28.55

Vi lyxade till det med färskpressad juice, apelsin, jordgubb och lime, smaskens!

2014-03-23 16.03.35 2014-03-23 16.03.47

Söndagen fick vi gäster, paret Jason och Nicolina som varit i Australien på semester kom över på sen lunch med kladdkakemuffins, vispad grädde och färska jordgubbar till efterrätt.

Måndagen blev dessvärre inte lika toppen, natten var extrem lång med lite sömn, familjen låg småsjuk hela måndagen och spenderades mest med vännen sömn. Sitter här på jobbet och mår fortfarande inte tipptopp, mår så där ni vet när det känns som att man ätit dålig mat och magen inte riktigt jobbar som den ska. Kanske är för att jag har ätit så galet många kladdkakemuffins, dem blev ju så extremt goda med grädde och jordgubbar.

I fredags hade jag och min chef en diskussion om det ockulta. Han tror inte på ett liv efter döden och andra medan jag tror helt och fullt på det. Tänkte att jag ska skriva lite om min tro ang. det i ett annat inlägg. Så jag skulle vilja höra lite från er vad ni tror på? Tror ni på ett liv efter döden och på andar, energier och jag kanske t.o.m. på gud? Let me know!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sandratrankell
    Mar 28, 2014 @ 20:15:22

    Hah ja var en kul och intressant diskussion vi hade :p

    Svara

  2. Anna
    Mar 26, 2014 @ 10:57:44

    Glömde skriva: dina muffins ser för jädra goda ut! Sitter här i plugget och blir hungrig nu! Kram

    Svara

  3. Anna
    Mar 26, 2014 @ 10:55:25

    Jag tror på ett liv efter döden. Och det är mest för att må bra psykiskt medan jag själv ännu lever. För annars vore livet så deppigt,tänker på alla man har förlorat och nu är på andra sidan. Fast jag tror mer på reinkarnation,att man föds på nytt igen i en annan kropp och tid. Och man minns ingenting förutom vissa små små saker från ett annat liv. Tex hur man kan föreställa sig hur det var på
    1600-talet osv. Jag tycker att tron är viktig,sen tror jag att ingenting slumpar sig. Jag tror att saker sker för att dom är menade att hända. Hela livet är fantastiskt,att man faktiskt lever och får uppleva allt här och nu 🙂 Ska bli kul att få läsa vad du tror på 🙂 Kramis

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 27, 2014 @ 12:08:46

      Vi tänker rätt lika där 😀
      Du borde läsa boken ”Samtal med Gud” det var min bibel. Har inget med religion och sånt att göra utan det är mest en hel del kloka ord enligt min mening.
      Kram

      Svara

  4. camillaroney
    Mar 25, 2014 @ 10:15:15

    senast i går tänkte jag på det här med gud och så. Jag kom fram till att nä, jag tror inte på någon gud och jag tror inte heller ”jag tror inte på gud, men jag tro på nått” som vissa säger. Jag tror att när man är djupt religiös och troende så är det just det man tror på. Jag vet inte hur jag ska förklara. Man tror på sin tro, inte på en gud. Ah, svårt att förklara.
    Det var länge jag ville tro på ett liv efter döden för det känns så deppigt att bara nu är allt slut, nu finns du inte mer. Men just nu så säger jag att nä, jag tror inte på ett liv efter döden.

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 27, 2014 @ 12:29:33

      Jag tror på Gud, fast inte på Gud som religionerna tror, eller ja kristendomen osv. Jag tror på Gud som en energi. ”Gud” är den ultimata energin vi alla vill uppnå, ska förklara hur jag menar i inlägget. Vad har fått dig att säga nej till ett liv efter döden efter att tidigare ha trott på det?
      Spännande!

      Svara

Kommentera

