vaccin och mitt på kurvan


Idag har jag varit hemma och o stort sätt sovit ända fram tills vi hämtade Cassandra från skolan för att åka till BVC och MVC mådde fortfarande illa men fick stå ut. Cassandra fick hennes 1 1/2 års vaccin vilket gick mycket bättre än väntat. Hon skrek till lite men slutade väldigt snabbt.
Sen gick vi till MVC för att kolla mig. Jag har gått upp rätt mycket i vikt vilket jag hade väntat då jag äter så jädra mycket skit. Kommer få slita hårt sen för att gå ner allt.
Men jag låg trots det perfekt på kurvan och barnmorskan sa att jag var ett skolexemplar och behöver inte komma tillbaka förrän om en månad, så det var ju skönt 🙂
Min förra BM har blivit förflyttad till Farsta så nu har jag två nya tills allt med deras flytt till ny lokal är klart.

Tack för kommentarerna om tro, andar och livet efter döden. Om jag mår bra imorgon ska jag skriva inlägget om det.
Sov så gott alla!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lina
    Mar 27, 2014 @ 13:23:55

    Men hur kan man som gravid ligga perfekt på kurvan? Som att du fått mvg i betyg då eller? Sen går man väl upp i vikt? Det är väl knappast något konstigt eller något som enbart sker för att man äter mycket. Du borde kanske fokusera lite mer på att tycka om dig själv istället för att redan nu lägga sån stor vikt på vikten. Lite konstigt sätt att tänka har du allt. Var glad över att du kunde bli gravid igen och dessutom så snabbt.

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Mar 27, 2014 @ 14:17:17

      Hej Lina,

      Både MVC och BVC har kurvor de följer. På BVC har de tre kurvor för barnen, det är vikt, längd och huvud. Det är för att se så att barnen växer som de ska. Lika så är det med kurvan hos MVC, det blev kanske lite otydligt där, tänkte inte så långt att alla inte vet om kurvan, men den kurvan är för hur stor magen är. De mäter magen för att kunna ha koll på hur barnet växer i magen. Och nu var det så att min mage ligger perfekt på kurvan. Ja det är ju så att det sätts betyg på både mamma och barn. Men det är mer på skämt och vägriktning.
      Jag tycker om mig själv, men jag måste ändå tänkte på vikten, jag har alltid haft lätt för att gå upp i vikt men svårt för att gå ner. Och jag vill inte vara en överviktig mamma som inte orkar leka med sina barn. Jag lägger ju uppenbarligen inte allt för mycket fokus på vikten då jag äter sötsaker varje dag. Ja går så klart upp i vikt när man är gravid och man ska inte banta. Sen är det ju inte bra att gå upp allt för mycket i vikt under graviditeten, lika som att det inte är bra att inte gå upp tillräckligt i vikt.
      Jag är jätteglad över att vara gravid igen, jag älskar att vara gravid och jag känner mig snygg i det 🙂

      ( har du läst tidigare inlägg 😉 )

      Svara

Kommentera

