hjälper utsatta pingviner


Idag är det supervarmt och skönt ute. Sitter här i mitt hörn och svettas med solen i nacken. Har precis ätit lunch på jobbets balkong i solen där jag blev lite stekt. Haha varmare än så här tycker jag det inte behövs så länge det inte blåser kallt.

2014-03-28 12.09.33

Sandra är gladare än vad hon ser ut att vara 😉

Jag tänkte även ta och bjuda på en bild på mig själv, haha. Måste ju visa er att jag faktiskt har börjat med läppstift och maskara nu.

 

2014-03-28 09.49.37

Idag tänkte jag även ta tag i permanentplanerna och gå till frisören i Hagsätra där jag bor. Jag får helt enkelt chansa att dem är bra och att jag blir nöjd. Det stora dilemmat är ju dock nu att det är två salonger bredvid varandra och hur fasiken ska jag välja? Hoppas dem gör det lätt för mig, den ena har tid medan den andra inte har det.

Denna helg blir det ”Välkommentillbakafest” för några killar som flyttar tillbaka från Australien till Sverige. De är från Australien, bodde i här i Stockholm något år och bestämde sig att flytta tillbaka. Men nu har de bytt ledare i landet så de tycker att det blivit skit därför flyttar de tillbaka hit. Sen är jag riktigt sugen på att fixa balkongen, speciellt efter att jag läste Sandras blogg om att hon ska fixa hennes balkong på söndag med exakt de möbler jag vill ha. Inspo! Är ju bara så jädra dyrt. Ska lägga golv på balkongen också så bara där blir jag fattig.

Igår hade vi Stickis och Virkis btw och vi stickade tröjor till pingviner som blivit utsatta för oljeutsläpp. Vi hann inte sticka en hel tröja men en bit på vägen iaf. Ni kan läsa mer om det på denna sida penguin pullovers

Oiled penguin in a knitted wool jumper

om ni är intresserade att bara läsa om det eller om ni kanske t.o.m. vill hjälpa oss att sticka tröjorna. Det vore ju fantastiskt om ni vill det!

2014-03-28 13.24.08

Work in progress to freezing penguins.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sandratrankell
    Mar 28, 2014 @ 20:07:54

    Kul att man kan inspirera lite! 🙂 Vi satt här och räknade lite på vad som får plats och den sittgruppen jag visade på bloggen får inte plats 😦 buhu. Men det fanns en annan som fungerar minst lika bra :))

    Lycka till och hoppas det gått bra hos frissan. Håller tummarna!

    Svara

Kommentera

