helgens bravader och äckliga fjärilar


Då var denna helg över. Skön har den varit med mycket sol.

I fredags efter att jag hämtat Cassandra från förskolan tog vi en tur till frisörsalongen för att boka en tid. Jag hade ju hoppats på att de skulle ha en tid med detsamma men eftersom det tar typ 3 timmar att permanenta håret fanns det ingen tid förrän på nästa lördag. Ska prata lite med Peter och se om vi ska planera in något den dagen eller om jag kan fixa håret.

Tror inte att vi gjorde något speciellt på fredagen förutom att bara ta det lugnt och leka med Cassandra i hemmet. Jag passade på att köpa lite mer gellack när jag väntade på att chefens telefon skulle bli lagad så efter att vi nattat Cassandra målade jag om mina naglar.
2014-03-30 18.46.24

Kanske inte syns så bra men det blev ljusrosa toppar med glitter på och sen fick vardera ringfinger ett klistermärke med ett glittrigt silverhjärta. Älskar verkligen detta gellack, så glad att jag köpte det 🙂

2014-03-29 12.37.09

 

På lördagen tog vi tag i att sätta upp bokhyllorna, betongvägg så först behövde vi borra hål i väggen vilket inte var det lättaste och det blev ett helt träningspass, speciellt för Peter, jag stod bara och dammsög direkt under hålet så det inte skulle bli dammigt. Men det var också jobbigt 😉
Så skönt att äntligen ha hyllorna uppe och böckerna framme. Nu har det blivit lite ordning på mitt hobbyrum också så snart kommer en bild på det och resten av lägenheten. Förhoppningsvis kommer Peter lägga golv i köket denna vecka och på balkongen så jag kan börja inreda den.

2014-03-29 15.55.52

IMG_0495

Haha det syns vilken som är nybliven pappa och vilken som har ett snällt barn 😉

 

Sedan åkte vi in till Medis för att möte upp några vänner. Var egentligen meningen att vi skulle träffa en som flyttat tillbaka till Sverige från Australien men han valde så klart det värsta stället för barn. Så därför kunde vi inte sitta på den uteserveringen. Han skulle komma över till den vi satt på vilket var precis bredvid men dök aldrig upp så ja, vi träffade honom aldrig. Men det gör inget för vi hade ”trevligt” ändå. Med det menar jag att det inte är jättetrevligt att gå ut och käka på restaurang med Cassandra längre för allt hon vill göra är att springa om kring. Hon vill aldrig sitta still och det är därför omöjligt för oss att sitta ner och bara njuta. Men nästa gång bestämde vi oss för att ses i parken ist. Det blir mycket lättare då för då kan Cassandra springa best hon vill på gräset och leka i klätterställning om det finns.

2014-03-30 15.10.40

I söndags efter att ha städat lite i lägenheten bestämde vi oss för att åka en tur in till Hagaparken för att gå till äckligaste Fjärilshuset. Jag har en stark fobi för fjärilar men försöker bli av med det. Inte lätt. Speciellt inte där eftersom de är stora som fåglar och flyger om kring hur som helst. Blev även till att jaga Cassandra en hel del som vill göra allt annat än att stå still eller gå. Näh det ska springas för full vart och det ska gärna klättras så mycket som möjligt. Inte en lugn stund. Men hon hade iaf roligt och det var ju huvudsaken och anledningen till att vi var där.
2014-03-30 15.10.27 2014-03-30 15.10.28

Nu har de även fiskar och hajar så där inne kunde jag slappna av och andas ut. Det fanns även bättre och säkrare mark att springa på där inne med matta för Cassandra. Inne hos fjärilarna skrek jag och gömde mig bakom både Peter och Cassandra när fjärilarna kom flygandes så till slut sa Peter att jag kunde gå till caféet och ta en kaffe medan han tog hand om Cassandra inne bland fjärilarna. Men jag hann inte ens komma fram till kassan i kön till mitt kaffe innan Peter kom ut med en svettig Cassandra. Vi bestämde oss för att gå ut och ta en liten promenad med en glass i solen ist och åkte sedan hem.

Jag var så slut när vi kom hem så jag somnade inte långt efter att vi nattat Cassandra kl 19 och trots att Cassandra sov hela natten vaknade jag ändå till och från för att tömma blåsan. Haha nu är det så ansträngande att vrida på mig i sägen så även det vaknar jag över.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Mar 31, 2014 @ 20:23:40

    Och när kommer magbilder?? 😉 kram

    Svara

Kommentera

