det blev en lång natt


Tack för alla härliga och bra kommentarer från förra inlägget, ni fick mig att må bättre 😀

Idag är jag supertrött och det känns jobbigt att jag inte kan knarka kaffe för att bli piggare. Cassandra tyckte att hon skulle vakna halv 3 på natten och sen vägra somna om. Hon var vaken till 5 på morgonen, vred och vände sig mellan mig och Peter och kunde inte vara tyst. Låg och babblade, skrattade, vankade, satte sig, lade sig. Hit och dit! Jag försökte flytta över henne till hennes egen säng efter ett tag eftersom hon var så rastlös. Ibland funkar det, men inte denna natt. Tillbaka till vår säng.

Det mysigaste var ändå när jag låg med ryggen mot henne och hon plötsligt börjat klappa mitt huvud och föra bort håret från min nacke. Precis som hennes pappa brukar göra på mig. Älskade barn. Älskar även när hon myser ner hos Peter, lägger hennes huvud på hans bröst. Mitt hjärta fylls av så mycket kärlek och stolthet när jag ser dem två tillsammans. Men samtidigt stiger rädslan inför newbies ankomst. Rädslan att newbie blir utanför, att hon och Peter inte får samma band som han och Cassandra har. Eller att Cassandra blir sotis på newbie gällande mig. Ja det är mycket nya rädslor som kommer fram jämfört med rädslorna jag hade inför Cassandra. Bäst är väl att inte tänkta för mycket på det utan att bara ta det som det kommer. Ihh det är bara 3 månader kvar nu!
IMG_20140401_174241

Igår fick jag paket på posten. En nystmaskin jag köpte från en tjej som har en podd som heter… STICKPODDEN, så nu kan jag äntligen smidigt nysta om allt garn som Cassandra har fått tag på och dragit ut över hela lägenheten. Stickpodden är förövrigt en väldigt rolig och bra podd som även ickestickareochvirkare gillar 🙂

2014-04-01 20.04.10

Självklart tog garnet slut precis när jag skulle avmaska sista stycket på Cassandras klänning. Bara att köpa ett helt nytt nystan för att sedan endast använda några meter. Känns som att jag aldrig blir av med garn när jag hela tiden måste köpa nytt. Nu hade jag ändå tur att ICA där vi bor säljer just detta garn och färg så jag köpte ett nystan när jag hämtade ut paketet. Får väl sticka nå sockar eller mössa där det endast går åt max 50 g garn.

2014-04-01 11.52.27

Nu har jag äntligen tagit tag i mig själv och släpat med pilatesbollen till jobbet så jag kan kombinera den med stolen. Satt på den igår hela eftermiddagen och snacka om att sitta med en bättre hållning. Ända nackdelen var att rumpan blev rätt öm efter ett tag.

Att det redan är onsdag idag, känns som tisdag. Om Cassandra mår bättre imorgon ska jag ta en fika med min fina vän Ann efter jobbet. Och på fredag. Ja då ska jag och Peter på dejt. Vi har inte varit på dejt på år, jag är nervös faktiskt. Kommer vi ha något att säga efter 5 år? Haha vi kommer vara det där paret som bara sitter och stirrar tysta med mat i mun, inget att säga varandra.

Någon som har förslag på samtalsämne?

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sandratrankell
    Apr 02, 2014 @ 18:59:55

    Tror ni kommer ha mer att prata om än du befarar! Mysigt med dejt! 🙂

    Svara

Kommentera

