rättvist?


Äntligen fredag! 😀

Igår fikade jag med min vän Ann. Kändes dock att jag hade behövt mer tid med henne, vi hade så mycket att prata om. Men sms efter sms kom att det var jobbigt där hemma och att jag skulle komma hem. När jag väl kommer hem sover ändå alla så jag hade gott kunnat fika längre.

Ikväll kommer Denise, hennes två döttrar och deras två kompisar över för att vara barnvakt så att jag och Peter kan gå ut och ha lite egentid. Bara vi två! Det har inte hänt på år att bara vi två har gått ut och käkat middag. Innan Cassandra kom var alltid någon av hans vänner med, och sen när Cassandra kom har hon alltid varit med. Det ska bli skönt att gå på restaurang utan att behöva jaga runt och plocka upp mat efter lillskruttan.

Imorgon blir det 3timmarsbesök hos frisören för att permanenta håret, det är jag riktigt nervös över. Men hur besviken kan jag bli? Bäst att inte några förväntningar. Vi ska även över till gamla lägenheten för att hämta golvet från balkongen. Fick inte med det under flytten då dem vi bytte lägenhet med hann ockupera balkongen med deras saker så vi kom överens om att vi skulle hämta golvet när de städat undan. Så efter lite påtryckning att vi vill börja göra i ordning vår balkong och behöver därför golvet fick jag äntligen ett sms igår från kvinnan i hushållet. Hon tycker dock att vi ska städa balkongen efter att vi tagit bort golvet, och visst det skulle man ju tycka att vi ska men då tycker ju vi så klart att de ska komma och städa vår balkong efter dem. För den är minst lika smutsig om inte smutsigare eftersom de inte haft något skydd på golvet och det behövs en rejäl skrubb. Så jag skrev till henne att vi kunde städa deras balkong om de kom och städade våran. För det är väl rättvist? Som svar får jag dagen efter att hon är sjuk och har varit det sen flytten (3 månader sen) och att hon annars inte hade bett oss om detta. Får väl jag skylla på att jag är gravid, har ont i ryggen, skulderblad, och skinka plus att jag har en krävande 1½ årigt barn att ta hand om. Hon får väl städa balkongen sen när hon blir frisk eller så får väl hennes man och barn göra det. Näh vi tänker bara hämta golvet och inte städa deras balkong efter 3 månader. Hade vi tagit golvet under flytten hade vi inte behövt skrubba balkongen. Är vi elaka nu och gör fel? Vad skulle ni ha gjort?

Hoppas på att hinna träffa Ellenor på söndag om hon inte åker iväg. Kanske leka lite i parken med Cassandra om vädret är soligt. Vem vet, kanske byts det golv i köket 😉

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sandra Trankell
    Apr 05, 2014 @ 12:09:04

    Vissa människor säger vad som helst för att slippa undan saker! Tycker det låter kosntigt att hon helt plötsligt är sjuk och dessutom har en man som kan göra? Nä konstigt 🙂

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 05, 2014 @ 12:10:41

      Håller med. Men Peter sa att han kan sopa undan lite, mer än så tänker vi inte göra 🙂

      Svara

      • Anna
        Apr 05, 2014 @ 18:29:28

        Jag kollade facit och det ser ut som att jag fått iallafall 1,7! Men svaret kommer om några veckor. Jag är iallafall nöjd. Har sökt till lantbruksuniversitet i Uppsala. Hoppas verkligen att jag kommer in,har kämpat så mycket för det. Kommer jag in blir det 5,5 års plugg! Haha känns spännande och tufft. Har du gått några utbildningar? Mer än teckenspråk. Ska bli SÅ kul att få se ditt hår! Kramar

      • Klok utan Brillor
        Apr 05, 2014 @ 18:51:31

        Spännande. Shit vad du pluggar. Eloge att du orkar och inte blivit skoltrött. Jag pluggade till skådis en gång i tiden och volontär 😉 men inga avslutade studier.
        Håret blev totalt misslyckat! Usch är så ledsen 😥
        Kram

    • Klok utan Brillor
      Apr 07, 2014 @ 07:44:51

      Vi pratade med henne och bestämde att hon får behålla golvet så köper vi nytt.

      Svara

  2. Anna
    Apr 04, 2014 @ 11:27:09

    Åh ledsen att jag inte skrivit på länge,har pluggat som bara den. Ska även skriva högskoleprovet snart! 😀 Hoppas du mår bra vännen. Ska bli så spännande att se ditt lockiga hår! Man kanske skulle våga sig på en perm själv 😛 Jättefin magbild har du lagt upp också. Jag blir så glad av alla gravida kvinnor! Min kompis är stor som ett hus just nu,hon ska ha i Juni 🙂 Stor kram till dig och hoppas helgen blir super

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 04, 2014 @ 11:32:35

      Ingen fara Anna, vet att de som pluggar har mycket att göra nu innan sommaren. Åhh spännande med högskoleprovet, du får berätta hur det gick sen 🙂 Lycka till!
      När i juni ska hon ha? Jag ska ju också ha i juni 😀 Längtar som tusan.

      Detsamma, och gör annat än att bara plugga nu 😉
      KRAM

      Svara

      • Anna
        Apr 05, 2014 @ 11:02:08

        Jaha åh men det är ju snart! jag trodde du skulle ha i slutet av sommaren 😀 (jag måste ha missat att läsa någonstans snurrig som jag är) Hon är beräknad till den 10/6,men hon lär väl som alla andra gå över tiden(tror hon själv) 😀 tänk det är ju inte lång tid alls kvar! Så mysigt med en sommarbebis ❤ Trivs ni i nya lägenheten föresten? Jag läste om den galna fulla grannen! Obehagligt :-/ Jag är precis klar med provet och jag känner mig nöjd med min insats,har jag tur tar det mig in på den utbildningen jag vill börja till hösten 🙂 Jag vet inte resultatet ännu men har en bra magkänsla! Hoppas ni får en strålande helg,och hoppas även att håret blev bra 🙂 Du får gärna lägga upp en bild. KRAM

      • Klok utan Brillor
        Apr 05, 2014 @ 11:40:34

        Min bebis är beräknad den 26 juni men hoppas på att hon kommer tidigare, det gjorde Cassandra 🙂
        Trivs bättre och bättre ju mer vi kommer i ordning. Nu längtar jag mest över att fixa på balkongen då vi både har morgon och kvällssol 😀
        Haha ja det var rätt läskigt med grannen och hoppas det inte händer igen.

        Vad skönt, när får du veta och vilken utbildning?

        Nu sitter jag i frisörstolen med pappiljotter i håret 🙂
        Kram

Kommentera

