jag gjorde det


Jag gjorde det. Jag gick till frisören och sa att jag inte var nöjd. Att detta inte var vad jag ville ha och vad hon lovat. Hon erbjöd att göra om med större spolar, och jag frågade varför hon inte använde dem från början. Hon måste köpa.

Jag sa att jag hellre ville ha pengarna tillbaka och gå till någon annan. Att jag inte litade på henne då hon borde varit ärlig från början. Enligt henne kommer alla andra frisörer bränna sönder håret och att det bara är hon som kan permanenta om till större lockar.
Först vägra hon att ge tillbaka pengar då hon lagt ner arbete och inte gjort något fel eftersom hon inte bränt sönder håret eller orsakat allergi osv. Hon tyckte jag skulle komma dit imorgon och sitta i tre timmar. Detta innebär att det bara går dagtid då de stänger tidigt. Jag är hemma med sjukt barn. Hon tyckte jag skulle sitta där med starka kemikalier i tre timmar med Cassandra. Efter argument hit och dit frågade tillslut hennes man som satt där vid ett hörn hur mycket jag betalat. 1100kr! Inte lite pengar. Han föreslog att jag skulle få hälften tillbaka, vilket jag gick med på.

Hon var inte glad. Gav mig pengarna och sa ”hoppas den andra frisören bränner ditt hår”

Min man blev inte glad på henne när jag ringde och berättade vad hon sa.

Men nu är det iaf gjort. Jag utsatte mig själv för en rädsla och klarade det så nu kan jag klappa mig själv på axeln och vara stolt att jag vågade stå upp!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Apr 10, 2014 @ 14:18:45

    Vilken oseriös jävla frisör! Hur kan hon veta om du inte fått allergier? Sånt kan man ju inte påverka. Dessutom bryter man alltid ner hårets fibrer för att kunna få lockar,så i praktiken blir håret alltid bränt av en permanent… Hon borde inte få ha någon salong alls. Denna fråga kanske anses som ”dum” ,men är hon svensk? Många invandrare startar nämligen salonger och saknar helt utbildning. Du borde fått tillbaka ALLA pengar… Tyvärr kan man inte göra så mycket kanske än att varna andra för salongen. Bra att du stod på dig,väldigt modigt av dig! Stor kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 10, 2014 @ 14:46:42

      Vet, men jag hade på känn att det inte skulle vara bra där, ligger ju i hagsätra, säger en del. Kändes precis så, att varken hon eller hennes man har utbildning utan bara startat, invandrare är dem. Tycker också att jag borde fått tillbaka allt eller iaf mer än hälften. Men eftersom jag inte vågade säga något från första början är jag ändå nöjd att jag faktiskt gick dit och iaf fick tillbaka hälften 🙂 bättre än om jag inte gått dit 😉
      Och så tycker jag ju så klart även lite synd om henne eftersom jag sa att jag hellre går till någon annan än låta henne göra något igen. Eftersom det ligger i lilla hagsätra så finns det inte så många att varna för och gammelfolket som är stammisar där är ju nöjda.
      Tack, är glad att jag vågade, det var ju inte så farligt 🙂
      Kram

      Svara

  2. Sandra
    Apr 10, 2014 @ 08:15:53

    Bra jobbat Celina!

    Svara

  3. Malin
    Apr 10, 2014 @ 08:04:02

    Vad bra! Vad stolt jg blir. Det är inte helt lätt trots att det egentligen är en självklarhet. Blir dock rätt arg på den där damen. Fy sjutton vilket dåligt bemötande!

    Svara

  4. Stina
    Apr 09, 2014 @ 17:51:54

    Du är inte nöjd med resultatet och därför ska du få pengarna tillbaks. Så är det men det verkar inte hon alls vara med på. Konstigt ställe. Men nu vet du att det är ett skitställe! Bra om frisörer har en portfolio så man kan se vad de kan. Usch och fy. Men bra att du stod på dig!

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 10, 2014 @ 14:50:07

      Jag visste ju att det var ett skitställe redan innan med tanke på att det ligger i Hagsätra så det var ju dumt av mig att ens gå dit från början. Gav dem en chans och det sket sig 😉

      Svara

Kommentera

