köpsug och äcklig fjäril i håret


Nu när vi köpt vår nya vagn sitter jag här och letar efter adapter och babyskydd till vagnen. Testade mugghållaren från Cameleon men den passade inte på Donkeyn men nu när jag läser ska den passa så får testa den på lite olika ställen helt enkelt. Har inte alls varit sugen på att köpa något till lille Chloé, men nu efter att vi köpt vagnen blev jag plötsligt väldigt sugen på att köpa lite allt möjligt.

Dags att köpa säng och sängkläder också, maken tycker att Cassandra ska ha kvar spjälsängen tills hon blir fyller 2, men märker redan nu att hon börjar blir lite för stor för den, slår i huvud och fötter när hon snurrar så jag tror nog att jag ska lyckas övertala honom att köpa en växasäng till henne ist när vi tittar på sängar.

Tänk det är bara 9 veckor kvar nu, tiden går så fort.

2014-04-23 11.23.31

Imorse bestämde jag mig för att ha ett hårspänne som ser ut som en fjäril i håret jag fick av fina Stina på posten. Jag har en ganska stark fjärilsfobi så detta är ju ett litet steg på vägen för att bota.
2014-04-23 06.35.34 2014-04-23 06.36.23

Den är blå och glittrig och jag slipper ju faktiskt se den när den sitter i håret 😉 Fast den får mig att rysa när jag klämmer ihop vingarna för klona på spännet får det att se ut som en sittande fjäril med dem äckliga benen, haha.

 

2014-04-23 06.38.03

Cassandra är så duktigt så hon kan ta på sig mössan själv sen ett tag tillbaka. Hon växer så det knakar denna tjej och hon förstår så mycket nu. Ja förutom att jag är mamma, det har hon konstigt nog inte fattat för när man frågar vart mamma är pekar hon på sig själv och säger ”mamma”, frågar man henne vart pappa är pekar hon på Peter och säger ”daddy”. Jag tror att det är för att jag alltid säger till Cassandra att hon ska ge pappa/daddy en puss, eller att hon ska gå till honom, ge honom något osv. Peter däremot säger sällan sånt till Cassandra. Jag säger typ ”får mamma puss” ist för ”får jag puss” men hon behöver höra det från andra människor för att förstå. Så vi har kommit fram till att han måste bli bättre på det så hon lär sig att jag är mamma och hon är Cassandra.

Kärleken blir starkare och starkare för var dag ❤

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Stina
    Apr 24, 2014 @ 09:44:07

    Haha åh vad skoj. Att det är så illa. Ja men en liten terapifjäril är aldrig helt fel. Fint blev det i alla fall!

    Svara

Kommentera

