lunchpicknick och parkhäng


Igår hade jag födelsedagslunch med min syster i form av picknick. Det blev kyckling med pastasallad och alkoholfri skumpa med jordgubbar. Elin kom över till mitt jobb vid lunchtid, vi tog picknickfilten och hunden Richie och satte oss i en park inte långt ifrån. Solen sken och det var varmt och skönt, vi hade det riktigt mysigt och tiden flög iväg.

IMG-20140425-WA0002

2014-04-24 12.28.09

Det känns så otroligt roligt och härligt att vi har börjat umgås igen och att vi försöker ses ofta. Nu är Elin i London för att fira hennes födelsedag tills på måndag och jag saknar henne redan ❤

Efter lunchen följde hon mig tillbaka till jobbet, vi satt där och hängde en stund tills det var dags för mig att åka till barnmorskan som Elin följde med till. Vi mötte även upp hennes superhärliga pojkvän Marc som också fick följa med och lyssna på Cholés hjärta. Haha åh det var så roligt att se hur Elin hoppade till när hon fick höra hjärtat och hur förvånad hon var över att det var så starkt.

Efter barnmorskan följde dem med för att hämta Cassandra från förskolan. Jag och Peter hade kommit överens om att jag skulle hämta henne idag eftersom jag skulle hinna dit före. Men när vi kom dit var han redan där med Cassandra i vagnen. Eftersom jag hade Elin och Marc med mig och han hade bilen tog vi över och gick till parken med Cassandra så fick han åka hem med bilen och vila då han hade haft en tuff dag på jobbet.

Jag fylls av så mycket lycka och kärlek av att se Elin och Cassandra tillsammans. Och Cassandra älska Marc, efter bara 3 minuter så ville hon hålla honom i handen när vi gick till parken.
IMG-20140425-WA0001IMG-20140425-WA0000

Cassandra är så stor nu att hon inte har några problem att klättra upp och åka ner själv i stora rutchekanan

IMG-20140425-WA0003

Längtar tills vi kan hänga igen, lite längre nästa gång med grillning vore ju trevligt 😀 Måste verkligen fixa på balkongen också så vi kan även kan sitta där och äta nu när det blir varmare och varmare. Skaffa elgrill också så vi kan grilla på balkongen vore ju inte helt fel.

Imorgon åker maken till Enköping för att kolla på rugbymatchen hans bror är med och spelar i, medan jag stannar hemma med Cassandra för att ta henne till årets vårfest de har i parken där vi bor. Blir mycket roligare för Cassandra att gå på det än att åka på rugbymatch där hon varken kan springa eller leka.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sandra Trankell
    Maj 03, 2014 @ 07:31:43

    Vilken härlig lunch! 🙂 Vi borde köra en picknick lunch någon dag 😉

    Svara

  2. Anna
    Apr 26, 2014 @ 17:38:54

    Vad fin du är 🙂 Du ser inte ens gravid ut på bilderna! Måste kännas skönt att inte bli så stor och klumpig? Min kompis håller på att bli tokig med sin kanonkula och foglossning 😦 Jag visade henne din blogg och hon tyckte du såg oförskämt fräsch ut för att vara gravid 😉 Önskar att jag bodde närmare Sthlm så jag kunde hänga med er,ser så otroligt trevligt ut! Kramis och trevlig helg

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Apr 26, 2014 @ 18:51:51

      Tack ☺ känner mig inte så fin i detta hår dock 😞
      Många som säger att jag har rätt liten, jätteskönt faktiskt fast jag är nog större än vad jag var med Cassandra, ska lägga upp bild snart så får du se. Just den här bilden sitter jag på ett sätt så det inte syns så mycket.
      Jag vill ju se hur ni ser ut också, har ni inte instagram eller något.
      Ja det hade varit jättemysigt, men ska du flytta till uppsala om du kommer in till hösten? Kram

      Svara

      • Anna
        Apr 27, 2014 @ 20:17:17

        Ja Gud vad kul att få se bilder! Jag är nästan lite besatt av gravida människor haha 😉 Tycker det är en så häftig grej,längtar tills jag själv träffar en karl och skaffar familj 🙂 Jo,jag ska flytta till en släkting i Uppsala i höst,till en början. Sen försöka hitta en egen lägenhet,dock är det sjuk brist på studentlägenheter t.o.m. Fast det är även väldigt dyrt att ha en egen när man bara går på CSN.. Så vi får se. Men jag kommer även vara hemma i Enköping mycket,kommer pendla massor 🙂 Jag är lite gammalmodig och har ingen ”smartphone” vilket innebär att jag inte har instagram.. Alla tjatar men jag är så snål 😉 Kramis

      • Klok utan Brillor
        Apr 27, 2014 @ 20:27:00

        Det är riktigt häftigt att vara gravid både på ett underbart sätt men även läskigt. Innan jag blev gravid första gången tyckte jag det var jättenaturligt, men sen när jag började känna sparkar känns det onaturligt, så knäppt ändå att en människa växer innuti en, haha. Men jag älskar det 😄
        Plötsligt träffar du någon ska du se, brukar ju dyka upp när det är som mest oväntat 😉
        Jag var också så förut men sen när jag väl skaffa ångra jag mig inte. Finns så mycket man kan göra och kolla upp ☺
        Tycker det är starkt av dig att inte ha någon och det är dessutom bevis på att man klarar sig utan ☺
        You go girl!
        Kram

      • Klok utan Brillor
        Apr 27, 2014 @ 20:28:28

        Ang lägenhet, som student är det ju toppen om du kan bo med din släkting och det funkar, det är inte lätt att leva på CSN. Kram

Kommentera

