det har varit sol med clown


Vilken härlig helg det har varit, solen har skinit starkt och skönt och jag och Cassandra har haft mamma och dotterdag. Fredagen kommer jag inte ihåg mycket av efter jag kom hem från jobbet, vilket innebär att vi förmodligen bara slappade och inte gjorde något speciellt. Jo vi var ju ute på bakgården och lekte i sandlådan kom jag på, sedan bestämde vi oss att åka till Ikea för att köpa golv till balkongen som vi lördag förmiddag lade på balkongen.

Lördagen åkte maken till Enköping för att kolla på rugbymatch hans bror och vänner var med och spelade i. Sverige mot Tyskland och vi var så nära på att vinna. Men sista minuterna lyckades Tyskland ta över och gjorde mål. TYPISKT!
Jag och Cassandra vi bestämde oss för att stanna hemma och gå till parken där vi bor för vårfesten med clown, ponnyridning, hoppborg, grillning osv. Tyckte att det passade Cassandra mycket bättre än att sitta 1 timme i bilen och sedan vara på rugbymatch där hon inte fick springa och leka hur hon ville. Hela min tid skulle gå åt att jaga henne och stoppa henne från att springa ut på planen. Varken jag eller Cassandra skulle ha speciellt roligt. Näh roligare hade vi i parken med de andra barnen och clownen.

2014-04-26 14.05.30

Cassandra var helt förbryllad när clownen kom och bara stirrade ett bra tag. Sen applåderade hon för allt och inget och ville springa ut till clownen så vi bestämde oss för att gå och fortsätta leka i parken efter ca 10 15 min. Men jag var ändå förvånad över att hon klarade sitta still så länge, annars vill hon inte sitta still 5 minuter ens.
2014-04-28 07.45.42

Mesta tiden spenderade Cassandra i sandlådan, och så fort jag kom och satte mig bredvid henne för att hålla henne sällskap flyttade hon på sig. Känns både lite tråkigt men bra. Tråkigt eftersom hon hellre leker själv än med mig men bra eftersom hon faktiskt kan leka själv och inte är beroende av mig. Hon var helt i sin egen lilla värld och märke inte ens när jag hade satt mig någon annan stans. Inte heller fick hon en sån där vart är mammapanik och börja gråta som många barn kan få utan när hon vaknade upp från hennes lekbubbla och inte såg mig gick hon och tittade runt lite lugnt tills hon såg mig och gick sedan och fortsatte att leka. Min stora tjej ❤

2014-04-26 17.13.26

När vi kom hem gjorde jag kycklingburgare till oss båda och hade picknick på balkongen med de nya golven. Nu är det bara lite möbler och blommor som ska införskaffas vilket är väldigt svårt. Har så svårt att bestämma mig vad för möbler, ska det vara mer för mat eller för sol. Bekvämt eller praktiskt, ta upp mycket plats eller lite. Vi åkte till Ikea på söndag för att köpa mer golv och tittade på möbler och åh så svårt det ska vara. Speciellt när båda vill olika saker och jag vet ju inte ens vad jag vill.

2014-04-26 16.51.32

hall från hallen

2014-04-26 16.51.07

vardagsrum från hallen

2014-04-26 16.50.49

kök från hallen

Försökte ta lite bilder på lägenheten också men det är ju svårt att få till bra bilder. Svårt att få till en bra vinkel som visar så mycket som möjligt av rummet. Ska testa att ta med min systemkamera som äntligen funkar från olika vinklar och sätta ihop till panoramabilder om jag orkar fixa Photoshop på datorn.

Vi fortsatte med att lägga golv på söndagen, måste såga några plattor för att få dem att passa vilket var svårare än vad vi trodde, eller svårare än vad Peter trodde för jag har ju inte sågat något, jag la ut alla plattor som passa och sen fick Peter sköta resten.

2014-04-27 17.42.112014-04-27 17.30.28

Efter att Cassandra åt middag vid stora bordet (första gången skall tilläggas), tidigare har hon suttit i hennes stol med eget bord men jag har upptäckt att hon tror att bordet är en enda stor tallrik så hon häller alltid ut maten på bordet och kastar på golvet också för den delen. Nu när hon satt vi stora bordet gjorde hon varken eller 😀
När hon åt klart gick hon för att leka medan jag städade undan efter henne, visste att hon lekte på balkongen till och från men jag visste inte vad hon gjorde. Så jag blev glatt förvånad över när jag såg henne sitta på balkongen på bönsäcken läsandes en bok. Lilltjejen älskar att läsa böcker men trodde inte att hon skulle sätta sig just på balkongen. Detta var en väldigt bra syn att se för det fick mig att inse att möblerna Peter ville ha faktiskt passar bäst för oss alla och så får det bli en bönsäck också. Nu är jag så otroligt pepp på att köpa in möbler och blommor framförallt, vill sätta en massa plant och dona fint.

Måste också berätta om hur imponerad jag blir på min lilla ängel, hon är så duktig som plockar bort hennes leksaker innan maten och innan hon ska lägga sig utan att jag behöver säga något. Ibland tänker jag inte ens på att hon ska plocka upp efter sig vilket inte gör något eftersom hon själv tänker på det. Haha får se hur länge hon kommer vilja göra det, snart kommer det väl ”NEJ Chloé har lekt med dem inte jag!” Hennes ordförråd och förståelse utökas hela tiden. Vissa ord förstår jag men andra har jag ingen aning om vad hon menar. Hennes nya ord hon går runt och säger hela tiden nu är IA, vilket jag inte alls vet vad det betyder. Ibland tror jag att det är mig hon menar men så säger hon det utan att rikta det mot mig så ja, jag vet inte vad.

Hennes ordförråd som jag kan komma på så här på rak arm:
pappa
daddy
mamma
ia
borta
där borta
nej
ja
tack
få jag
roja
mera
bye bye
aj

Sen har hon lärt sig hur vissa djur låter
hund
katt
uggla
orm
fågel
häst
kossa (jobbar på det)
och bil (jo vi vet det är inte ett djur 😉 )

2014-04-25 17.43.45

Kommentera

