lämna en pärla som älskat


Älskar att det är jag som lämnar Cassandra på förskolan igen. När maken hade uppehåll med jobbet under vintern var det han som både lämnade och hämtade. Sen en tid tillbaka har jag äntligen börjat lämna Cassandra igen. Vi får en sådan mysig morgonrutin. Båda står i badrummet och gör i ordning sig. Cassandra står och härmar mig med sin egen ”sminkborste” och ”roshe” som hon ”pudrar” på i ansikte och hår. Vi borstar tänderna tillsammans och hon låtsas att hon spottar efter att hon borstat tungan. Hon förstår ju inte detta med att man inte ska svälja tandkrämen så det kommer inte ut något när hon står där och spottar över handfatet. Hon hämtar hennes strumpor, byxor, skor och tar på sig sin mössa redo för att gå ut.

Sedan promenerar vi till förskolan som tar ca 10-15 minuter, Cassandra pekar på fåglarna och låter pipipi, ser hon en hund låter hon vovov och sen babblar hon på om allt möjligt och jag försöker svara tillbaka så gott det går.
2014-04-29 06.46.18
När vi kommer till förskolan får jag alltid en puss innan vi går in i ”klassrummet” och sedan när jag säger hej då får jag en kram, en till puss och så vinkar hon, säger bye bye och ger mig slängkyssar.

Nu har hon även börjat med något nytt som får mitt hjärta att fyllas av extrem kärlek, värme och skratt. Hon ställer sig i fönstret med hennes kompis och finkar frenetiskt till mig och skrattar.
IMG_20140429_0709512014-04-29 07.05.37

IMG_20140429_070303

Hittade även Cassandras handavtryck på skolans golv ❤

IMG_20140428_153545
Själv har jag gått från juliga naglar till somriga naglar. Har aldrig tidigare varit förtjust i glitternaglar men nu fullkomligt älskar jag det. Så jädra synd bara att gellacket är så jädra dyrt. GE MIG NÅGON! Jag vill ha blått och grönt och glittrigt 😀

2014-04-29 13.07.59
Detta är dagens jobbsysselsättning, virkar en väska jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha den till, men förmodligen till toalettrullarna. Snart är det dags för Stickis- och Virkiskväll hemma hos Karin.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sandra Trankell
    Maj 03, 2014 @ 07:31:02

    Vad söt hon ser ut i fönstret! Måste vara underbart 🙂

    Svara

Kommentera

