tjejkväll


Igår hade vi Stickis & Virkis hemma hos Karin i den nya lägenheten. Galet fin lägenhet med sjöutsikt och noll insyn (jag är inte alls avis), stort badrum, nytt och fräscht kök och stor balkong. Sådan skillnad det är på kvalitén när det kommer till hyreslägenhet och bostadsrätt.

Iaf, medan Karin värmde maten och dukade fram satt jag och Ann och stickade, virkade och pratade medan vi väntade på att Josefiina skulle dyka upp. Vi åt god linssoppa med bröd och pratade glatt. Uppskattar verkligen dessa stick- och virkkvällar då det inte är ofta jag kommer ut. Vardagen är ju mest att sitta på jobbet och sedan raka vägen hem. Helgerna försöker jag ta vara på att vara med familjen så mycket som möjligt. Jag träffar ju även vänner under helgen men då är det alltid med familjen så det är inte precis någon egentid. Det är skönt att ha denna egentid och jag tror att det kan vara nyttigt för min man att också göra något själv ibland så jag ska prata med honom och säga att det är bra för honom att göra något två tre gånger i veckan bara han och kompisar.

2014-04-29 21.08.11

Vi har ju börjat sticka tröjor till pingviner men så fick jag reda på att de har överflöd av dessa pingvintröjor och att de nu mer går till gosepingviner i souvenirbutiker (tror jag berättat om det tidigare). Men vi bestämde oss för att sticka klart dem ändå. Jag hade redan stickat klart min för någon vecka sedan så jag hade med mig ett nytt projekt ist.

2014-04-30 09.28.12

Men denna pingvintröja kommer Cassandra få till hennes docka ist då organisationen mailade och sa att de inte vill ha fler tröjor.

 

 

2014-04-30 09.28.36

Nu virkar jag en väska för att förvara toalettpapper till badrummet.

IMG_20140430_091813

Här är vi, gravida gänget. Vi är tre i stick- och virkgruppen som är gravid och ska ha barn tätt in på varandra så jag tyckte det skulle vara roligt med magbilder på oss. Längst bort föder först, sedan mitten och sist jag. Jag glömmer bort hur stor min mage faktiskt är, och den börjar bli väldigt hängig och tung. Det sägs ju att för varje barn hänger magen ner mer och mer. Får verkligen se till att träna upp magen ordentligt efter denna graviditet så den trycker så bedrövligt på kissblåsan nu.

Hade så klart osis sen när vi skulle hem, 1 min tills tunnelbanan skulle gå. Jag och Ann springer och hoppar på tåget i all fart. Då säger föraren att en stor olycka hänt och all trafik mellan Hallonbergen och Kungsträdgården är stoppad, måste ta ersättningsbuss. URK! Det förklarade ju varför det var så mycket folk på torget. Ann har ju turen att hon kan åka mot andra hållet så vi sa hej då. Mitt batteri var 10% så jag kunde inte ha någon vidare kontakt med Peter heller för den delen. SL är ju inte snabbast precis, väntade och väntade men ingen buss kom. Mer och mer folk samlades på torget. En buss till Karlbergs station kom och alla var väldigt ivriga på att ta den bussen så den blev full väldigt snabbt. Jag försökte inte ens komma på den bussen för jag visste att det inte var någon mening, och tur för det. Jag gick till spärrvakten för att fråga om han visste när ersättningsbussen skulle komma och då sa han att tunnelbanan var igång. 4 minuter senare satt jag på tåget mot T-centralen, vilken tur att jag inte satte mig på den där fulla bussen, då hade jag ju aldrig kommit hem. Bra tajming när jag kom till T-centralen också, 3 minuter tills tåget mot Hagsätra skulle gå så det blev ju bra till slut ändå. Det händer mig rätt ofta att jag har tur i oturen så det är jag tacksam för.

Det blev bums i sängs när jag kom hem helt slut halv elva på kvällen.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Maj 02, 2014 @ 15:39:56

    Kul kväll! Och härliga bilder 🙂 Vore kul att få se lite mer bilder från eran nya lägenhet! Man blir så nyfiken 🙂 Har Chloé fixerat sig ännu? Kramis

    Svara

Kommentera

