dåliga humöret fortsätter trots bra helg


Världens segaste dag känns det som. Jag är fortfarande på dåligt humör och har inte alls någon lust att sitta på jobbet och göra absolut ingenting. Försöker klippa ihop en video men det är ju värdelöst. Någon som vet om en bra app till Android? Jag har ett långt klipp som jag vill klippa i bitar så att klippet blir kortare men det funkar ju så klart inte så jag blir ju bara på ännu sämre humör.

Igår gick min kaffemaskin sönder när vi skulle bjuda gästerna på kaffe. Min älskade kaffemaskin, usch vad det suger. Och extremt trött är jag idag, så trött att jag inte ens orkade virka på tunnelbanan till jobbet. Känner mig inte alls speciellt glad som jag annars gör och hoppas att denna känsla snart går över.  Idag och förmodligen resten av denna vecka är en sån dag jag bara vill krypa under täcket och stanna där.

Det blev ingen majbrasa för oss i onsdags då Cassandra lägger sig kl 19 och vi inte vill rubba hennes sovrutin nu när det går så bra att natta henne. Vi har aldrig gått på en majbrasa de 6 år vi varit tillsammans så därför kändes det inte så viktigt detta år heller.

Fredag var det klämdag, jag tog semester och var hemma med Cassandra medan maken jobbade. Men eftersom han bara jobbade till 13 den dagen hann jag och Cassandra inte göra så mycket mer än att bara mysa hemma. Det blev en väldigt lugn dag med hemmamys även när maken kom hem.

Lördag där emot, ja då överraskade jag och min kära vän Anns vänner Ann med en babyshower. Var riktigt roligt att se hennes reaktion när hon steg in i huset och vi alla hoppade fram med ett ”SURPRISE!”
Jag hade stickat en bebisfilt till Ann med lövmönster som jag så fint knöt ett rosa band runt med ett kort inslaget i en röd plastpåse med Bromma Express tejp (tyvärr glömde jag ta bild på det).
2014-05-02 12.32.35
Det var första gången jag träffade Anns vänner på det sättet, så jag var lite nervös över hur obekväm jag skulle vara fram tills Ann dök upp men det gick väldigt bra faktiskt. Jag hade under dagen bakat chokladmuffinskladdkakor, så när jag kom dit vispade jag grädde och kände mig förvånansvärt hemma där i huset.
2014-05-03 14.11.36

Det blev god mat med massor av olika pajer, piroger och sallader, sedan lekte vi lite lekar innan vi åt tårta och muffisarna jag bakat med grädde och jordgubbar.

2014-05-03 15.56.20

Det var väldigt roliga lekar och speciellt sista leken som var en frågesport skrattade jag så mycket att jag nästan kissade på mig. Tiden gick oerhört fort och det kändes tråkigt att kvällen närmade sig.

2014-05-03 17.23.23

Vi avslutade babyshowern med presentöppning och där på bordet kan man se min röda fina inslagna present, haha. Kanske inte min starkaste sida det här med presenter (ska för övrigt köpa en present till en viss person som precis fyllt år men jag är ju så fantasilös så det finns inte, måste komma på något innan det blir pinsamt länge sen hen fyllde år).

Undra om jag också får någon babyshower denna gång, måste nog ta tag i den själv om det ska bli något. Får se om jag orkar.

Söndagen avslutades med att vi hade storbjudning hemma hos oss på brunch med familj och vänner.
2014-05-04 14.58.28
Det var svårt att få med alla på bild men det är Maria längst ut med lilla 3 -månadersbebisen Miriam, sen är det hennes man Tim, oncle Mark, maken som vinkar, mitt emot sitter Emmeli, bredvid henne kusin Ellie (sen jag) och längst ut sitter lilla Cassandra. Och vilken toppenman jag har måste jag påpeka, han gjorde allt helt själv medan jag tog en tupplur, han lagade 3 kycklingar med rotfrukter, potatis, sås, dukning och städade lägenheten. Så jag hade det riktigt lyxigt och var helt nyvaken när gästerna kom.
Sen kom det tråkiga med att min kaffemaskin inte funkade när kaffe skulle bjudas efter maten, av någon anledning åker kaffet rakt ner i droppbrickan och ut på bänken ist för att åka ner i koppen. Verkar inte vara något vanligt problem då det inte fanns något om det felet i instruktionsboken så måste ringa service hotline och prata med dem.

Ja idag är det tillbaka till jobbet, jag känner mig mer slut än någonsin, är inte van att ha så mycket att göra under helgen och känner verkligen hur graviditeten närmar sig slutet. Känner mig väldigt så färdig med att vara gravid och vill ha lilla Chloé i famnen och sluta vara så trött.

2014-05-05 06.39.03 2014-05-05 06.39.16

Jag har utökat mitt läppstiftstach nu. Kändes lite tråkigt att bara ha två färger att välja mellan och dessa starlips kostar bara 10kr på Matdax, haha snål jag är. Men läppstiftet är faktiskt rätt så bra ändå och jag gillar den mörkröda färgen jag har på mig idag. Sen har jag Makeup stores läppstiftsskydd som målas över läppstiftet så det håller längre. Rätt dyrt men helt klart värt det då det faktiskt håller mycket bättre.

Nu vill jag hem och sova, oh idag fick jag även veta att det är skolfotografering imorgon, så jag har längtat. Ska bli så roligt att få skolfoto på Cassandra. Hoppas hon inte ser ut som en jädra surfis bara 😉

Kommentera

