hon gör mig lycklig


Det går ju inte att vara på dåligt humör speciellt länge när man kommer hem till världens goaste lilla unge. Älskar att busa med henne så hon skrattar högt och fnissar. Hon gör mig så lycklig och älskar kontakten som hela tiden blir starkare. Ibland kan jag inte sluta pussa och krama henne. Vill bara klämma och klämma, pussa och pussa och aldrig släppa henne. Hon har humor och hon är våghalsig, vill prova på allt och utmanar sig själv både i tal och kropp.

Hon tröstar när man är ledsen, klappar en på kinden och ger en puss. Ibland vill hon mysa, ibland vill hon vara själv.
2014-04-25 17.43.36Screenshot_2014-05-07-10-18-43
Idag ska vi på utvecklingssamtal för Cassandra, hoppas dem tycker hon blivit bättre och mindre jobbig. Jag själv tycker jag märkt skillnad till det bättre. När jag busar med henne och lekar kan jag ibland fortfarande ha svårt att förstå att hon är min dotter, jag är hennes mamma.

Jag målade om mina naglar igår. Köpte babyblått nagellack som jag ville testa. Sen provade jag på något nytt. Vilket inte blev så jättebra, kom ju så klart på efteråt att det inte var det jag hade tänkt att göra men tröttheten gjorde att jag helt glömde bort vad jag egentligen hade tänkt att måla.
2014-05-07 09.22.47

Jag råkade spilla ut massa glitter på bordet då asken gått sönder så locket lossnade av sig självt. Dumt nog doppade jag bara fingret i glittret utan att tänka mig för.  Det blev för mycket glitter som sticker ut och är vasst.

2014-05-07 10.28.01

Var tvungen att slita bort lite glitter som stack ut på tok för mycket åt andra hållet. Skulle chilla Peters midja igår kväll vilket inte gick för jag rev bara honom med nageln, ska ta och göra om dem ikväll.  Får se om jag försöker mig på glittret igen fast med mindre flingor och tunnare lager, annars får det bli något färgmönster.

Jag köpte även ett ugglehalsband igår
2014-05-06 14.23.05

Har varit så avis på dem som bär runt på detta halsband (min kollega t.ex.). Älskar ugglor och om jag fick bestämma skulle lägenheten vara fullt av dem. Eftersom jag sällan köper smycken, kläder och ej nödvändiga saker tyckte jag att jag skulle få unna mig lite trots den tajta ekonomin. Cassandra gillar också halsbandet och ville leka med den igår samtidigt som hon lät som en uggla.
Nu vill jag ha uggleörhängen så om någon vet vart det finns eller t.o.m kan göra egna örhängen eller ring måste ni säga till!

Så här ser min mage ut utan tröja btw, denna bild är från v.32

Gravidmage v.32

Tänk att det ligger en liten människa där inne som jag snart ska krysta ut, trots att jag har gjort det en gång förut känns det väldigt konstigt och främmande att göra det igen. Chloé är en väldigt livlig bebis där inne, hon är nästan aldrig still. Cassandra rörde sig mest på kvällen och natten men den här lilla tjejen hon rör sig lika mycket på dagen som kvällen. Ser verkligen hur hela magen rör på sig och här om kvällen när hon tryckte ut sin fot i sidan kunde jag känna den lilla foten, alltså jag lade handen på sidan av magen och kände foten med handen, haha helt sjukt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Maj 08, 2014 @ 14:58:11

    Varför är du på dåligt humör så ofta? Är det något som har hänt? Kram

    Svara

    • Klok utan Brillor
      Maj 09, 2014 @ 07:13:53

      Näh det är bara hormoner och att min kaffemaskin gått sönder. Men dåliga humöret försvann för några dagar sen, nu är jag glad igen 😀
      Fast lite sol ist för regn hade ju inte varit fel 😉
      Kram

      Svara

Kommentera

